TOP 5

ג'ו ביידן: 5 דברים שלא ידעתם על הנשיא ה-46 של ארצות הברית

ג'ו ביידן, נשיא ארצות הברית ה-46, מסתיר כמה פרטים מעניינים מעבר לדמותו הציבורית. מתקופה מאתגרת בילדותו, אהבתו לרכבות והטרגדיות המשפחתיות שחווה אלו 5 עובדות מפתיעות על ג'ו ביידן
מערכת ice | 
ג'ו ביידן, הנשיא ה-46 של ארצות הברית (צילום shutterstock)

ג'ו ביידן נולד ב-20 בנובמבר 1942 בסקרנטון, פנסילבניה. הבכור מבין ארבעת ילדיהם של קתרין יוג'ניה פינגן ביידן וג'וזף רובינט ביידן, הוא עבר עם משפחתו לווילמינגטון, דלאוור בגיל 10. ביידן סיים תואר ראשון באוניברסיטת דלאוור ותואר שני במשפטים מאוניברסיטת סירקיוז.

 
במהלך חייו הפוליטיים הארוכים, היה ביידן סנאטור צעיר ונבחר לנשיא ארה"ב בגיל 78, מה שהפך אותו לנשיא המבוגר ביותר בתפקיד. ביידן ידוע באהבתו לסרט "מרכבות האש", ותשוקתו לגלידה. הוא אינו שותה אלכוהול ולא מעשן. ביולי 2024 הודיע על פרישתו מהחיים הפוליטיים, לפרישתו הייתה השפעה רבה על השוק. כמו כן, גם על שוק הקריפטו, הביטקוין צנח באלפי דולרים בתוך דקות.
חמישה דברים שלא ידעתם על ג'ו ביידן:


1. התמודדות עם גמגום:
בילדותו סבל ביידן מגמגום חמור, והתאמן מול המראה במשך שעות כדי להתגבר על המכשול. כיום הוא מדבר באופן שוטף, אך נוטה לסמן לעצמו הפסקות בנאומיו כדי להתמודד עם הגמגום.

2. היסטוריה פוליטית:
בגיל 29 נבחר ביידן לסנאט והפך לאחד מהסנאטורים הצעירים בהיסטוריה של ארה"ב. בשנת 2020 נבחר לנשיא ארה"ב בגיל 78, כהנשיא המבוגר ביותר בעת השבעתו (בשיא הקודם החזיק טראמפ, שהיה בן 70) והנשיא המכהן המבוגר ביותר.

2. אהבה לרכבות:
במהלך כהונתו כסנאטור, נסע ביידן ברכבת מדי יום במשך 35 שנה, מה שזיכה אותו בכינוי "ג'ו אמטראק", על שם תאגיד הרכבות האמריקני.

3. טרגדיות משפחתיות:
בשנת 1972 איבד ביידן את אשתו הראשונה ניליה ובתו נעמי בתאונת דרכים. שני בניו, בו והאנטר, שרדו את התאונה, אך בו נפטר מסרטן המוח בשנת 2015.


ג'ו ביידן ומייג'ור (קרדיט אינסטגרם @joebiden)

4. מעבר לבית הלבן:
ביידן ורעייתו ג'יל עברו לבית הלבן עם שני כלביהם, צ'אמפ ומייג'ור. צ'אמפ נפטר ב-2021, ומייג'ור גורש לאחר תקרית בה נשך מאבטחים.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה