טלוויזיה

"אל תתייחסו לירושלים כחלק מישראל": רשת CBS יוצאת במהלך חריג

מפרוץ המלחמה, תועדו ברשתות טלוויזיה ברחבי העולם רגעים בעיתיים בהן היה נדמה שהסיקור שלהן על המערכה שמתרחשת בישראל מוטת לטובת ארגון הטרור חמאס. רגע כזה נרשם כעת ברשת CBS, המהווה אחת מרשתות הטלוויזיה הגדולות ומצליחות ביותר בארה"ב 
מערכת ice |  1
ירושלים (צילום unsplash)
רשת CBS, אחת מהגופי התקשורת המובילים בארצות הברית, עוררה סערה לאחר שהנחתה את עובדיה שלא להתייחס לירושלים כחלק מישראל, בטענה שהסטטוס של העיר "שנוי במחלוקת בינלאומית". ההנחיה נמסרה במסגרת מדיניות שנועדה "לשמור על ניטרליות בסיקור המלחמה בעזה", וגררה תגובות נזעמות מצד עובדים יהודים ומקשרים מדיניים ישראליים.
באוגוסט האחרון, שלח מארק ממוט, מנהל מחלקת האתיקה של חדשות CBS, מייל לכל עובדי הרשת, שבו הנחה אותם "להיות זהירים עם כמה מונחים כאשר אנחנו מדברים או כותבים על החדשות". ממוט ציין במיוחד את ירושלים, ואמר: "אל תתייחסו לירושלים כחלק מישראל".
הוא הוסיף, "כן, השגרירות האמריקנית שם, והממשל של טראמפ הכיר בה כבירת ישראל. אבל הסטטוס שלה שנוי במחלוקת. ירושלים היא סוגיה ליבה במחלוקת בין ישראל לפלסטינים". ממוט הדגיש כי יש להתייחס לירושלים כעיר עם סטטוס שנוי במחלוקת, מאחר שהקהילה הבינלאומית לא מכירה באיחודה של העיר תחת ריבונות ישראלית.
המהלך של CBS מצטרף להנחיות דומות מגופי תקשורת אחרים כמו BBC וסוכנות AP, אשר גם הם נמנעו מלהכיר בירושלים כבירת ישראל. עם זאת, ההנחיה של CBS נתפסת כצעד קיצוני יותר, מאחר שהיא מונעת לחלוטין את אזכור ירושלים כחלק מישראל. כתבת חדשות ברשת ציינה, "ההחלטה של ההנהלה שלא להכיר כלל בירושלים כחלק מישראל - כולל חלקה המערבי - הכתה רבים מאיתנו בהלם".
בעוד שהדיון מתמקד בסטנדרטים העיתונאיים, הפרשיה משקפת גם מתחים פנימיים ברשת. מגיש CBS Mornings, טוני דוקופיל, עמד בפני ביקורת לאחר ריאיון עם הסופר טה-נהסי קואטס, שגרם למתיחות על עמדותיו כלפי ישראל. מנכ"לית חברת האם, פרמאונט, גיבתה את דוקופיל, ואמרה: "אני חושבת שטוני עשה עבודה מצוינת עם הריאיון ההוא".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חלם לפחות אים היתה שחור או אינדיאני
    ששי 10/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היהודים לא צריכים אישור של אמריקה על בעלות על ארץ ישראל
    סגור