טלוויזיה

"לא יתייחסו לחמאס כטרוריסטים": המהלך החריג של רשת BBC

סרטו של הבמאי הישראלי יריב מוזר "עוד נחזור לרקוד", הגיע להצלחה גדולה וחשף מיליוני צופים ברחבי העולם למעשי הטבח המחרידים שביצעו מחבלי החמאס במשתתפי מסיבת הנובה ברעים. מוזר, חשף לאחרונה שבגרסת של הסרט שתשודר ברשת BBC הבריטית הוא נאלץ להימנע מלתאר את חמאס כארגון טרור
מערכת ice |  1
אזור הטבח במסיבת הנובה (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
הסרט התיעודי "עוד נחזור לרקוד" של הבמאי הישראלי יריב מוזר, יצא חודשים ספורים לאחר אותה שבת שחורה והוא מציג את הטבח הרצחני שביצעו מחבלי חמאס בצעירים והצעירות שהשתתפו במסיבת הנובה בחניון רעים.
הסרט, זכה להצלחה בישראל ובעולם ובהמשך רשתות תקשורת זרות רכשו אותו לשידור ומיליוני צופים ברחבי הגלובוס, נחשפו בזכותו לזוועות שביצעו מחבלי החמאס במהלך ה-7 באוקטובר.  
אחת מהרשתות שרכשו את הסרט לשידור הייתה גם רשת BBC הבריטית, שבלטה מתחילת המלחמה בזכות הסיקור מוטה שלה לטובת החמאס. בראיון נערך עם במאי הסרט יריב מוזר באתר "הוליווד ריפורטר", הוא חשף שבגרסת הסרט שתשודר בערוץ הבריטי למרות המעשים האכזריים שביצע חמאס לא יתואר כארגון טרור.
רשת הטלוויזיה הבריטית רכשה את הסרט לשידור בחודש מרץ האחרון וכעת, מוזר חשף שהגרסה שתשודר בו תהיה אחרת מזו ששודרה בערוצים אחרים ברחבי העולם: "לא יתייחסו לחמאס כטרוריסטים. זה היה מחיר שהייתי מוכן לשלם כדי שהציבור הבריטי יוכל לראות את הזוועות האלה בעצמו ולהחליט אם מדובר בארגון טרור או לא".
בריאיון עמו, מוזר נשאל מדוע בחר לשלב בסרט קטעים אשר מציגים אלימות קשה והוא השיב כי: "זה היה דיון תמידי [בצוות היצירתי]. אני הייתי בעד להראות יותר. רציתי לשמור כמה שיותר, כדי להצליח להראות כמה עצום היה היקף המתקפה הזאת ואת האכזריות של הזוועות האלה נגד אנשים שלא יכלו להגן על עצמם".
כאשר המראיין התייחס להבדלים בין הנרצחים בפסטיבל לעומת התוקפים השמרנים והפונדמנטלסטיים, מוזר ענה: "זו המציאות. זו תנועה פונדמנטליסטית אכזרית שמנסה באובססיביות להרוס את ערכי החברה המערבית. אלה היו צעירים בפסטיבל מוזיקה שחוגג חיים, אהבה ושלום: תמימים מאוד, מאוד חופשיים. והם התמודדו עם האנשים הנוראים ביותר, שמעריכים את המוות".
סרטו של מוזר "עוד נחזור לרקוד", מתאר בעזרת צילומים ותיעודיים רבים שחלקם טרם נראו את הטבח ומעשי הזוועה שביצעו מחבלי החמאס בצעירים ובצעירות שהשתתפו במסיבת הנובה שנערכה בחניון בסמוך לקיבוץ רעים. הופק בידי אולפני SIPUR וסלוצקי הפקות, ובמלאת שנה לטבח ישודר הסרט בין היתר ב-HOT8, BBC ופרמאונט+.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ערוץ הביביסי ידוע כערוץ שלא אוהד ישראל (ל"ת)
    דעת 09/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור