בארץ

לקראת תקיפה באיראן? הקבינט יתכנס לדיון קריטי

גלנט דוחה את טיסתו לשבוע הבא, והקבינט יתכנס הערב לדיון מהקריטיים ביותר שהתקיימו מאז פרוץ המלחמה. זאת לאחר המסר החד שהעביר נתניהו בשיחה עם הנשיא ביידן
דורון בלוך | 
בנימין נתניהו ויואב גלנט (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
לאחר שהשבוע בוטלה טיסת שר הבטחון יואב גלנט שתוכננה ליום רביעי, במסגרתה היה אמור להגיע לביקור בזק בארה''ב לסדרת פגישות בנוגע לתגובה הישראלית למתקפה האיראנית, זאת בעקבות חסימת הנסיע העל ידי רה''מ נתניהו, שרצה קודם נסיעת גלנט לשוחח באופן ישיר עם הנשיא ביידן, כפי שהבאנו כאן בהרחבה.
כתוצאה מעיכוב זה, וההבנה כי גלנט לא יספיק לשוב ארה עד ליום כיפור שיחול השבת, נדחתה טיסתו ככל הנראה ליום שלישי בשבוע הבא. מהלך שגרר ביקורות רבות  מחברי אופוזיציה, בטענה כי הדבר נבע מעימות פוליטי בין נתניהו לגלנט, ופוגע בתפעול המלחמה. מהלך זה של נתניהו, שבעבר אמר בין היתר כי הוא "היחיד שמסוגל לומר לאמריקה גם לא", מעביר מסר חד ובהיר לבכירים האמריקאיים, כי אין אופציית פעולה אשר תעקוף את ערות ההידברות וקבלת ההחלטות עם נתניהו.
בהמשך לכך היום בערב (חמישי) יתכנס הקבינט המדיני בטחוני. על פי דיווח בcnn, במהלך הדיון בקבינט הערב ידונו השרים בעניין התגובה הישראלית למתקפה האיראנית, דיון שעל פי ההערכות הינו מהקריטיים ביותר שנעשו במהלך המלחמה, ואף ייתכן כי במהלכו כבר יצביעו השרים על הפעולות אותן תבצע ישראל.
כמו כן, נקבעה ליון ראשון לאחר יום הכיפורים, ישיבת ממשלה שתתקיים בירושלים. באופן זה, עקב עיכוב טיסתו של גלנט, יוכל עקרונית להשתתף הן בקבינט והן בישיבת הממשלה המתוכננות להתקיים טרם מועד טיסתו.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה