תקשורת ומדיה

הנער ששוחרר מהשבי חושף: "המחבלים הראו לי סרטונים שהורגים אנשים"

"עברתי את ההכי גרוע": איתי יהלומי בן ה-13 הוא אחד מ-36 הילדים והנערים שנחטפו לעזה על ידי המחבלים ב-7 באוקטובר. קרוב לשנה לאחר ששוחרר יהלומי חושף בריאיון את החוויות הקשה שעבר בתקופת השבי עזה וחושף את רגעי הפחד והרעב, והזיכרונות שהוא לא ישכח לעולם
מערכת ice | 
איתן יהלומי ביום ששוחרר מהשבי (צילום דובר צה"ל)
מתוך 251 הישראלים והישראליות שנחטפו לרצועת עזה על ידי מחבלי החמאס ב-7 באוקטובר, היו גם 36 ילדים ובני נוער. 34 מתוך הילדים הנערים שנחטפו שוחררו במסגרת עסקת שחרור החטופים בין ישראל לחמאס שהתרחשה בסוף 2023. נכון להיום, שניים מהם (האחים אריאל וכפיר ביבס), עדיין נמצאים בשבי. 
עם חזרתם מן השבי ההשפעה של החווית שעברו בשבת השחורה ובתקופה בה שהו בעזה ניכרה על כל אחד ואחד מאותם ילדים ונערים. איתן יהלומי בן ה-13, נחטף ביחד עם אביו אוהד על ידי מחבלי החמאס מביתו בקיבוץ ניר עוז ב-7 באוקטובר. לאחר ששוחרר מן השבי יהלומי, שהיה בטוח שגם אימו ואחיותיו נחטפו גילה שאלו עברו להתגורר בקיבוץ בעמק חפר. 
 
זמן קצר לאחר שחזר יהלומי התחיל בתהליך של חזרה לשגרה וחודש אחרי ששוחרר מן השבי הוא החל ללמוד ביחד בכיתה ז' בבית ספר אזורי בעמק חפר. במקביל, הוא ומשפחתו ממשיך לפעול על מנת להביא לקידום שחרור אביו אוהד מן השבי.
בריאיון שנערך עם יהלומי במסגרת מיזם "הילדים של 7 באוקטובר" ופורסם ברשתות החברתיות הוא סיפר על החוויות הקשות שעבר בתקופת השבי. הנער הצעיר, תיאר בגילוי לב את רגעי הפחד, האלימות והמראות הקשים שנחשף אליהם ונשארו חקוקים.
במהלך הריאיון, הוא סיפר על הרגע שבו נכנס לרצועה והפחד שהוא היה שרוי בו כי: "כשנכנסתי לעזה ראיתי הרבה אנשים שהרביצו. שמענו יריות וצעקות בערבית. הם חיכו לנו. הם היו אזרחים. קצת פחדתי, את האמת".
לאחר שהוא נשאל: "הייתי רעב?", יהלומי, סיפר שבתקופת השבי בעזה הוא נאלץ להתמודד עם רעב מתמשך:  "כן. אכלתי פיתה ביום ומלפפון". בהמשך, יהלומי נשאל האם המחבלים חשפו בפניו מידע בנוגע לישראל והוא ענה כי: "כן, הם הראו לי סרטונים שהם הורגים אנשים. הם היו שמחים".
בהמשך, המראיינת שאלה את הנער הצעיר האם הוא ניסה לא להסתכל, אך הוא השיב: "לא, במילא, הוא לא היה נותן לי. ראיתי דברים יותר גרועים. זה אצלי בראש כל הזמן". לבסוף, איתן נשאל האם הוא מצליח לישון בלילה והוא השיב בכנות: "לא הרבה, עברתי את ההכי גרוע, וזהו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה