ויראלי

משפחת ביבס ברגעי האימה, תיעוד מלב חאן יונס: הנושא החם של השבוע

הסרטון המצמרר שנחשף על ידי דובר צה"ל, בו נראית האם שירי עם ילדיה הקטנים אריאל וכפיר, עורר הדים רבים בתקשורת וברשתות החברתיות. עם 5,571 אזכורים ולא פחות מ-11,152 תגובות, נראה כי הציבור הישראלי משתגע מדאגה - ובצדק
מערכת ice | 
סרטון משפחת ביבס בעזה (צילום דובר צהל)
חברת "MIG Ai", המתמחה בניטור וניתוח מידע תקשורתי, חברתי ועסקי, ציינה כי הנושא אשר העסיק רבים הן בתקשורת המסורתית (רדיו, טלוויזיה, עיתונים) והן ברשתות החברתיות, הוא סרטון משפחת ביבס, שסיפק אות חיים מהאם שירי וילדיה הפעוטות אריאל וכפיר, כמה ימים לאחר חטיפתם על ידי חמאס ב-7 באוקטובר. 
על פי הנתונים שפרסמה חברת הניטור, הנושא זכה ל-292 אזכורים בערוצי הטלוויזיה השונים ובתחנות הרדיו. מלבד זאת, העדות המטלטלת אוזכרה 32 פעמים בעיתונות הכתובה ובאתרי החדשות אוזכרה 210 פעמים. בגזרת הרשתות החברתיות, הסרטון המטלטל מחאן יונס זכה ל-5,571 אזכורים ברשתות החברתיות עם 11,152 תגובות, 118,879 לייקים.
אחד הציוצים ברשת ה-X (טוויטר לשעבר) התייחס למידת האכזריות של מעשה החטיפה, וזמן השבי הממושך שבו תינוקות ואמם נמצאים בשבי ארגון טרור ברצועת עזה. הצייצן אלדד שטרית, הדגיש עד כמה מדובר בסיטואציה בלתי נתפסת וזכה לתגובות רבות. 
 
ציוץ אחר שעורר את תשומת לבם של הגולשים, וזכה ללייקים ולתגובות רבות, הוא זה של מכבי לב-ארי, שכתב בפשטות את המסר הרלוונטי כל כך, "כולנו משפחת ביבס". הוא צירף לדבריו לב כתום, אחד מהסמלים המזוהים של שני הפעוטות אדומי השיער. המסר חזר על עצמו בכמה שפות. 
 
ציוץ שלישי שזכה למעורבות רבה של הגולשים ברשת החברתית, עורר תגובות מהגולשים והצליח לעורר מחלוקת, הוא זה של עיתונאי "הארץ" אמיר תיבון. תיבון כתב על הסרטון בעקיפין, דרך אזכור התגובה של רה"מ בנימין נתניהו, שהתייחס לפרסומו. הוא התמקד במה שנכלל בתגובת רה"מ, ובמידע שאינו מופיע בה.בגזרת האינסטגרם, פוסט שזכה לתגובות ושיתופים רבים הוא זה של עמוד ההסברה הישראלי feeourkids_il בשיתוף עם שני עמודים נוספים הפועלים במסגרת המאבק לשחרור החטופים מרצועת עזה מאז החלה המלחמה ב-7 באוקטובר: stand.with.israel וכן Kidnapped From Israel. הפוסט נכתב בשפה האנגלית ומצורף לו איור מצמרר.
 

פרסום הסרטון בטיקטוק על ידי פעיל ההסברה הישראלי יוסף חדאד, זכה למעורבות אדירה של הגולשים ברשת החברתית שנחשבת לאחד ממעוזי ניסיונות ההפצה של הפייק ניוז והאנטישמיות בעולם. כוכב הרשת הזדעזע מפרסום הסרטון הקשה, ושיתף את עוקביו הרבים ברשת החברתית.  
 
@yosephhaddad

התיעוד של שירי ביבס ושני ילדיה הקטנים כפיר ואריאל בשבי ארגון הטרור חמאס צריך לזעזע את כל העולם! משפחת ביבס נחטפה כולה בידי הטרוריסטים הברבריים האלה וזו ההוכחה שהיו בחיים, וכך גם צריכים לחזור ועכשיו! אין זכות קיום לארגון הטרור הנבזי הזה‼️ The documentation of Shiri Bibas and her two small children Kfir and Ariel in the captivity of the terrorist organization Hamas should shock the whole world! The Bibas family were all kidnapped by these barbaric terrorists and this is the proof that they were alive, and should be back now! This despicable terrorist organization has no right to exist‼️

♬ צליל מקורי - Yoseph Haddad

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה