בארץ

"מעולם לא היה דבר אכזרי כזה": איש השב"כ מגיב לתיעוד משפחת ביבס

על רקע פרסום הסרטון בו נראית האם ושני בניה הקטנים ברצועת עזה כמה ימים לאחר החטיפה, יוסי אמרוסי, בכיר בשירות הביטחון הכללי בדימוס טוען: "מי שמחזיק אותם, אלה לא אנשי חמאס". לדבריו, זו יכולה להיות "אחת הסיבות שהם לא הוחזרו בעסקה", כיוון ש"משפחה שמחזיקה חטוף, יש לה נכס"
מערכת ice | 
סרטון משפחת ביבס בעזה (צילום דובר צהל)
בכיר שב"כ לשעבר, יוסי אמרוסי, התראיין היום (שלישי) בתוכניתו של יואב מינץ ברדיו צפון 104.5FM, והתייחס לפרסום התיעוד של משפחת ביבס ברצועת עזה מיום חטיפתם. "אפשר ללמוד באופן ודאי שאכן הם הועברו לעזה וביום החטיפה הם בריאים ושלמים", אמר אמרוסי בפתח דבריו.
"הדבר השני שניתן ללמוד, לפי מי שמחזיק אותם, אלה לא חיילים עם מדים של חמאס והערכה שמישהו החזיק אותם לפחות בהתחלה הייתה חמולה או משפחה גדולה, יש תופעה כזאת בעזה, של משפחות גדולות שמחזיקות נשק ויש להם סוג של צבא קטן והכל בתאום ובהסכמת חמאס. אם חמאס לא היה מסכים הוא היה פורק אותם מנשקם והיה עוצר אותם אבל הם מחזיקים פחות או יותר באותם עקרונות".
  
"אחת הסיבות, רק להערכתי, שיכול להיות שהם לא הוחזרו בעסקה הראשונה, בגלל שהם לא הוחזקו ע"י חמאס", הוסיף, "עוד עיקרון שאפשר לדבר עליו, המשפחה שמחזיקה חטוף, יש לה סוג של נכס ולהשיג דברים מחמאס, כמו עצמאות, פעילות כזו אחרת ולכן היא לא תמהר להחזיר אותו לחמאס. הכל נזיל. עד כמה שאני מבין לא ממש יודעים. כל האפשרויות פתוחות. מעולם לא היה דבר כזה אכזרי מאז מלחמת העולם השנייה. לחטוף ילדים בני שנה ושלוש שנים. מעולם לא היה דבר כזה".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה