בארץ

דיווח: כך ישראל תגיב למתקפת הטילים - "איראן עשתה טעות גדולה"

בעקבות המתקפה האיראנית, במהלכה שוגרו 181 טילים בליסטיים אל עבר ישראל, מיהר דובר צה"ל להעביר מסר דרמטי: התגובה הנדרשת בדרך. דובר צה"ל: "אנחנו נחליט את אופן התגובה - מתי, איפה ואיך, בהתאם להנחיית ממשלת ישראל". כיצד ישראל תתקוף את איראן? | כל הפרטים

מערכת ice |  1
בנימין נתניהו, עלי ח'אמנאי (צילום shutterstock, פלאש 90/ נעם ריבקין פנטון, ויקיפדיה/ khamenei.ir)
אמש (שלישי) שיגרה איראן אל עבר שטחי ישראל בסך הכל 181 טילים בליסטיים. כזכור, ההרוג היחידי במתקפת הטילים האיראנית הוא פלסטיני, תושב רצועת עזה ששהה בנועיימה במרחב יריחו. אותו אדם נהרג משברי יירוט שפגעו בו באופן ישיר במהלך מתקפת הטילים האיראנית.
בעקבות המתקפה האיראנית, מיהרו בישראל לשגר מסר למספר גורמים במערב. על פי הדיווח של "הוול סטריט ג'ורנל" שפורסם הלילה (בין שלישי לרביעי), ישראל הבהירה בפני מספר גורמים במערב, כי בתגובה לאותה מתקפת טילים, היא תפגע באופן ישיר במתקני הגרעין או הנפט של איראן. עוד דווח, כי ישראל שלחה מסר חשוב לקהילה הבין לאומית וציינה כי היא תגיב לכל פגיעה בשטחי המדינה. 
במהלך ישיבת הקבינט המדיני ביטחוני, ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח מסר מאיים לשלטון האייתולות בעקבות מתקפת הטילים האיראנית. "איראן עשתה הערב טעות גדולה - והיא תשלם על כך. המשטר באיראן לא מבין את נחישותינו להגן על עצמינו ואת נחישותנו לגמול לאויבינו".
בהמשך דבריו, התייחס ראש הממשלה בנימין לנתניהו למנהיגי ארגוני הטרור חמאס וחיזבאללה ולמזכיר המועצה האיראנית לאבטחת אינטרס המשטר: סינואר ודף לא הבינו זאת, נסראללה ומוחסן לא הבינו זאת, וכנראה יש בטהראן כאלה שלא מבינים זאת. הם יבינו. נעמוד בכלל שקבענו: מי שתוקף אותנו - אנחנו נתקוף אותו. זה נכון בכל מקום שאנחנו נלחמים בציר הרשע".
מבחינת איראן, תמה מתקפת הטילים במהלכה "טהראן תרגלה הגנה עצמית". בחשבון ה-X שלו (לשעבר טוויטר), כתב עבאס עראקצ'י, שר החוץ של איראן: "טהראן תרגלה הגנה עצמית. הפעולה הסתיימה, אלא אם ישראל תחליט לזמן נקמה נוספת. בתרחיש כזה, התגובה שלנו תהיה חזקה יותר".
לצד תגובתו של נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, למתקפת הטילים האיראנית כאשר ציין כי "ההשלכות למתקפה של איראן יתבררו בהמשך", מיהר שר החוץ, אנתוני בלינקן, להדגיש פרט נוסף. "לפני מספר שעות פתחה איראן בפעם השנייה בתוך חמישה חודשים. דיווחים ראשוניים מצביעים על כך שישראל, בתמיכה אקטיבית של ארצות הברית ושותפות אחרות, הביסה את המתקפה הזו. הוכחנו שוב, את מחויבותנו להגנתה של ישראל", כך מסר בלינקן. 
בתדרוך לתקשורת הזרה, ציין דובר צה"ל כי ישראל תגיב בהתאם על פי הנחייתו של ראש הממשלה: "המתקפה של איראן היא הסלמה חמורה ומסוכנת. יהיו לכך השלכות. היכולות ההגנתיות וההתקפיות שלנו ברמת המוכנות הגבוהה ביותר. תוכניות הפעולה שלנו מוכנות. אנחנו נחליט את אופן התגובה - מתי, איפה ואיך, בהתאם להנחיית ממשלת ישראל. איראן ושלוחותיה תוקפות את ישראל מאז ה-7 באוקטובר - ב-7 חזיתות שונות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    "ילד קטן".
    זולו 10/2024/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עלינו להפעיל את "ילד קטן" על טהרן. זה יוריד את השמלות של בעלי הזקן הפרסים.
    סגור