בארץ

יכל להצטרף לנסראללה: מדוע ישראל ביטלה את המבצע לחיסול סינוואר?

בחודשים האחרונים במהלך הלחימה ברצועה, ישראל קיבלה "ידיעת זהב" שאפשרה להוציא לפועל את חיסלו של מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר, אך הפעולה בוטלה בעקבות האפשרות לפגיעה בחטופים ששהו עמו | כל הפרטים
מערכת ice | 
יחיא סינוואר (צילום פלאש 90/ עטיה מוחמד)
הטרוריסט יחיא סינוואר מנהיג חמאס ברצועת עזה, נחשב לאחת הדמויות המרכזיות בתכנון וההוצאה לפועל של טבח ה-7 באוקטובר. לאחר חיסול מרבית בכירי חמאס, הפך סינוואר, למחבל המבוקש ביותר על ידי ישראל.
אמש (ראשון), נחשף במהדורה המרכזית בקשת 12 הידיעה על כך שבמהלך המלחמה לישראל הייתה הזדמנות לחסל את מנהיג חמאס, אך בשל החשש מפגיעה בחטופים הוחלט שלא להוציא לפועל את המבצע.
הזדמנות נוצרה בעקבות "ידיעת זהב" שהגיעה לידי ישראל, אשר יצרה הזדמנות חד פעמית לפגוע בסינוואר. בהמשך לאחר שבוצעה בחינת מצב וניתוח של השטח עלה שהמבצע טומן בחובו גם פגיעה אפשרית בחטופים.
מפרוץ המלחמה ותחילת התמרון הקרקעי של צה"ל ברצועה, יחיא סינוואר ממשיך להימלט ולהתחבא מכוחות צה"ל שמתמרנים בעזה וככול הנראה שהוא מתחבא במנהרות של "עזה תחתית". על פי ההערכות סינוואר נוהג להקיף עצמו בחטופים מתוך הידיעה שאלו מגנים אלו משום שישראל נמנעת מפגיעה בהם.
חלק מן חטופים שחזרו לישראל בסוף 2023 מסגרת העסקה שנחתמה עם חמאס העידו שפגשו את סינוואר במהלך תקופתם בשבי ובחודש פברואר האחרון דובר צה"ל פרסם תיעוד מתוך המנהרות בו הוא נראה במנהרות חאן יונס ביחד עם משפחתו.
 
דיווחים מהימים האחרונים מעידים על כך שסינוואר עדיין מוגדר כמנותק קשר. נכון לעכשיו לא ידוע מה מצבו ופעמים רבות אף נטען שהוא נפגע באחת מהתקיפות הישראליות שבוצעו בעזה במהלך המלחמה.
 
דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי, פרסם הערב תמונה מישיבת הערכת מצב שביצע הרמטכ"ל לאחר התקיפה הישראלית בתימן. במרכז התמונה ניתן לראות תרשים בו מופיעה הנהגת חמאס ובראשו, נמצא שמו של סינוואר, כשמעליו סימן שאלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה