בארץ

סינוואר בדרך להישבר: זה השלב האחרון שיביא את חמאס לעסקת חטופים

לדברי תא"ל (מיל') יוסי קופרווסר, הצבא עוסק בכתישה של חמאס, בעוד חמאס עוסק בהשגת התשה לישראל. הוא מוסיף כי חמאס מקווה שלחץ בינלאומי ומקומי יגרום לישראל לנסוג, אך ישראל יכולה להמשיך במבצע זמן ממושך. "צריכים להמשיך לכתוש את חמאס"
מערכת ice |  1
יחיא סינוואר (צילום פלאש 90/ עטיה מוחמד)
חמאס פרסם אמש (שלישי) באופן חריג הודעה בשמו של ראש הלשכה המדינית של הארגון, יחיא סינוואר. "הכיבוש תוקף את עמנו בגדה המערבית, בירושלים ובפנים (בקרב ערביי ישראל; ע"ח), תוך הפרה והתרסה בוטה של כל החוקים הבינלאומיים והמוסכמות.... המלחמה ההרואית של העם הפלסטיני והתנגדותו בגבורה ובתקיפות בקרב מבול אל-אקצא, למרות רצח העם והברבריות של הכיבוש הציוני".
בצל המלחמה המתמשכת ברצועת עזה, רצח ששת החטופים במנהרה ברפיח והמתיחות הגוברת בגבול הצפון, שוחח העיתונאי פלד ארבלי מעריב עם תא"ל (מיל') יוסי קופרווסר, לשעבר ראש חטיבת המחקר באמ"ן. קופרווסר, חוקר בכיר במרכז הירושלמי לענייני חוץ וביטחון, סיפק את הערכתו ביחס למצב הנוכחי.
לדבריו, הציפיות להכרעה מהירה בעזה מטעות את הציבור ואת המערכת הביטחונית. הוא מסביר שהצבא עוסק בכתישה של חמאס, בעוד חמאס עוסק בהשגת התשה לישראל. "אנו צריכים להמשיך לכתוש את חמאס עד שהנזק שייגרם להם יהיה כזה שהם יגיעו למסקנה שעדיף להם לקבל את התנאים המוצעים להפסקת אש ושחרור החטופים".
הוא מוסיף כי חמאס מקווה שלחץ בינלאומי ומקומי יגרום לישראל לנסוג, אך ישראל יכולה להמשיך במבצע זמן ממושך, תוך הגבלת זמן הכתישה כדי למנוע סחבת.
בהתייחס למצב בגבול הצפון, קופרווסר מסביר שישראל אינה יכולה למנוע לחלוטין את ירי הרקטות והכטב"מים מלבנון, אך הלחץ שהציבה על חיזבאללה, ובפרט אובדן חיי החיילים שלו, משפיע על יכולתו להפעיל אמצעי לחימה. "ישראל לא יכולה לבטל את היכולת שלו לירות רקטות לעברנו. הוא יוכל להמשיך לירות רקטות עלינו", מסביר קופרווסר. 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שקרים פיצצו את צרנוביל !! בקרוב גם פה.. (ל"ת)
    לכו לזיבי 09/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור