בארץ

קשה לצפייה: דובר צה"ל חשף את המנהרה שבה הוחזקו ששת החטופים

דובר צה"ל דניאל הגרי חשף תיעוד קשה מהמנהרה שבה נרצחו ששת החטופים ברפיח, הממחיש את התנאים הקשים שבה שהו הירש, עדן, אורי, אלמוג, כרמל ואלכס לפני הירצחם. המנהרה הצרה לא אפשרה להם לעמוד, ונחשפו בקבוקי שתן ובור ספיגה. במקום בו נרצחו על ידי שוביהם עומד כתם דם מצמרר. צפו בסרטון המלא

מערכת ice | 
הירש גולדברג-פולין, כרמל גת, עדן ירושלמי, אלכס לובנוב, אורי דנינו, אלמוג סרוסי
דובר צה"ל, דניאל הגרי, חשף היום (שלישי) תיעוד קשה מהמנהרה שבה נרצחו ששת החטופים בסוף החודש שעבר. בסרטון, שהוצג למשפחות החטופים ובאישורן לציבור, נראה הגרי יורד למנהרה הצרה ומצביע על כתמי דם במקום שבו לדבריו נרצחו החטופים. המנהרה, באורך של כ-120 מטרים ועומק של כ-20 מטרים, הייתה ברוחב של 0.6 עד 0.9 מטר בלבד וגובהה כ-1.5 מטר, מה שאילץ את הגרי להתכופף במהלך הביקור.
במהלך החשיפה, תיאר הגרי את תנאי המחייה הקשים של הירש, עדן, אורי, אלמוג, כרמל ואלכס במנהרה, שכללו אוורור לקוי, חום כבד ולחות גבוהה. בנוסף, הוצגו בקבוקי שתן וחשד לבור ספיגה. "מדובר בקטסטרופה של תנאים לא אנושיים", אמר הגרי. הסרטון הופץ גם באנגלית במטרה להמחיש לעולם את הרוע של חמאס והאכזריות כלפי החטופים.
 

החטופים, שהוחזקו במנהרה בתנאים קשים במשך כמעט 11 חודשים, חיו בהרעבה חמורה וחסרו שירותים בסיסיים. עדן ירושלמי, אחת מהקורבנות, נמצאה שוקלת 36 ק"ג בלבד בעת גילוי גופתה. הסרטון עורר זעזוע רב בקרב משפחות החטופים ובכירי הדרג המדיני, שחלקם צפו בתיעוד בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני.
מתחקיר ראשוני עולה כי המנהרה, שהייתה חלק ממערך מנהרות חמאס, יצאה מתוך בית והפיר שלה היה מתחת לרצפת חדר ילדים. תחקיר נוסף מצביע על כך שבין ה-29 לאוגוסט ל-1 בספטמבר, החטופים נורו למוות על ידי מחבלי חמאס, לאחר שאלה חששו מחילוץ אפשרי של צה"ל. 
נמצא כי החטופים הוחזקו במנהרה מספר שבועות לפני רציחתם, והיא הייתה ממוקמת כ-700 מטרים ממנהרה שבה אותר בחיים החטוף פרחאן קאדי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה