בארץ

אסון ברצועת עזה: צה"ל איתר גופות של 6 חטופים באזור רפיח

משפחותיהם החטופים, הרש גולדברג-פולין, אורי דנינו, עדן ירושלמי, אלכס לובנוב, אלמוג סרוסי וכרמל גת, הודיעו על מותם בשבי חמאס. הגופות אותרו במנהרה ברפיח בעומק 20 מטרים. נשיא ארצות הברית בהצהרה מיוחדת: "מנהיגי חמאס ישלמו על הפשעים הללו, נמשיך לעבוד מסביב לשעון לעסקה"
מערכת ice |  2
מלחמת חרבות ברזל (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, דובר צהל, shutterstock)
משפחותיהם של שישה חטופים, הרש גולדברג-פולין, אורי דנינו, עדן ירושלמי, כרמל גת, אלמוג סרוסי ואלכס לובנוב, על מותו של כל אחד מהם בשבי חמאס. ההודעות הגיעו לאחר שצה"ל חשף כי גופות נוספות נמצאו ברצועת עזה. פרטים נוספים על תהליך הזיהוי והחילוץ עדיין נבדקים, אך משפחות החטופים כבר הודיעו על האובדן בצורה רשמית.
הגופות אותרו במנהרה ברפיח בעומק 20 מטרים, במרחק ק"מ אחד מהמנהרה שבה אותר פרחאן אלקאדי. ההוצאה שלהן מהתוואי התת קרקעי נמשכה זמן רב, ולאחר שהוצאו הן נלקחו לשטח ישראל, שם צוותי מז"פ של המשטרה והרבנות הצבאית זיהו אותן, כך שלאחר מכן היה אפשר להודיע למשפחות.
 
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר הבוקר בהצהרה מיוחדת: "מוקדם יותר היום, במנהרה מתחת לעיר רפיח, איתרו כוחות ישראליים שש גופות של חטופים שהוחזקו בידי חמאס. אני שבור לב וכועס. אל תטעו, מנהיגי חמאס ישלמו על הפשעים הללו. ואנחנו נמשיך לעבוד מסביב לשעון לעסקה שתבטיח את שחרור החטופים הנותרים".
 
הרש גולדברג-פולין, אזרח אמריקני-ישראלי בן 23, נחטף מפסטיבל נובה יחד עם חברו ענר שפירא ז"ל. במהלך המתקפה על מיגונית שבמהלך החטיפה, היד שלו נקטעה. ב-2 באפריל 2024 פרסם חמאס סרטון שבו נראה הרש עם פציעותיו. הסרטון, שפורסם לאחר 201 ימים, הציג אותו פונה למשפחתו והראה את מצבו הבריאותי.
 
האב ג'ון גולדברג-פולין תיאר אז את הצגת הסרטון כהתרוממות רוח אך הביע חשש לבריאותו של בנו. הוריו ניסו להפעיל לחצים פוליטיים לשחרורו, ואף נפגשו עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן.
 
אורי דנינו בן ה-24, שנחטף גם הוא מהפסטיבל ב-7 באוקטובר, נורה ונחטף תוך שהוא מנסה לסייע לחבריו מיה ואיתי רגב ועומר שם-טוב. היעלמותו נותרה תעלומה במשך חודשים.
הוריו עינב ואלחנן, שמגיעים מרקע חרדי, פעלו רבות למען שחרורו. אמו עינב תיארה את אורי כמי ש"פשוט החליט לעשות מעשה", ואילו חברתו ליאל זוכרת את השיחה האחרונה עמו לפני חטיפתו.
עדן ירושלמי, שנחטפה מהמסיבה ברעים ביום שבת, הייתה בת 24 ביום ההולדת שלה בשבי. במהלך המתקפה התקשרה לאמה שירית וסיפרה על הירי שסבב אותה.
 
השיחה נמשכה במשך ארבע שעות עד שהסוללה של הטלפון שלה נגמרה, והיא נאלצה להשתמש בטלפון של חברה שנהרגה. אחותה שני תיארה את ניסיונות ההתקשרות עמה ואת החשש הגובר ממצבה.
 
כרמל גת, בת 40, נחטפה מבית הוריה בבארי, שם הייתה עדי ראיה לטבח שבו נרצחה אמה. כרמל, סטודנטית לריפוי בעיסוק, חזרה לאחר טיול בהודו ונתפסה על ידי החוטפים.
במהלך השבי, דיווחים משוחררים חזרו עם עדויות על כך שכרמל סייעה לשאר החטופים באמצעות יוגה ומדיטציה. בן דוד שלה, גיל דיקמן, פעל רבות למען שחרורה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    האסון הוא ראש ממשלה שרוצח חטופים במודע (ל"ת)
    שולה בוזגלו 09/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מ חשוב
    איקס 09/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אסון?זה נס שנמצאו,כתבים שיכורים
    סגור