מדדים ומחקרים

השבתת המשק עקב מותם של ששת החטופים: הנושא החם של השבוע

מותם הטרגי של ששת החטופים עורר סערה רבה במהלך השבוע האחרון. לאחר שהובאו למנוחות, הכריז יו"ר ההסתדרות על שביתה מוחלטת במשק. השבתת המשק עקב מותם של ששת החטופים קיבלה הד תקשורתי וציבורי רחב. על פי  חברת MIG Ai, הנושא זכה ל-8,486 אזכורים ברשתות החברתיות עם282,191 תגובות  ו-69,815 לייקים

מערכת ice | 
ארנון בר דוד (צילום דוברות ההסתדרות)
מותם הטרגי של ששת החטופים (עדן ירושלמי ז"ל, הירש גולדברג פולין ז"ל, אלכס לובנוב ז"ל, אלמוג סרוסי ז"ל, אורי דנינו ז"ל וכרמל גת ז"ל), עורר סערה רבה במהלך השבוע האחרון.
לאחר שחולצו מרצועת עזה והובאו למנוחות, הכריז יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, על שביתה במשק, כהפעלת לחץ על הממשלה והעומד בראשה לקיום עסקה לשחרור כל החטופים. 
על פי חברת MIG Ai המתמחה בניטור וניתוח מידע תקשורתי, חברתי ועסקי, השבתת המשק עקב מותם הטרגי של ששת החטופים אוזכרה רבות בכלי התקשורת השונים. על פי הנתונים שמפרסמת חברת  MIG Ai, אותה החלטה דרמטית של יו"ר ההסתדרות זכתה ל-8,486 אזכורים ברשתות החברתיות עם 282,191 תגובות  ו-69,815 לייקים. באתרי החדשות הנושא אוזכר 1,151 פעמים ואילו בעיתונות הכתובה השביתה זכתה ל-222 אזכורים. ברדיו ובטלוויזיה השביתה אוזכרה 1990 פעמים. 
אחד הפוסטים שעסקו בהשבתת המשק במהלך השבוע האחרון אשר זכו לתגובות ושיתופים רבים הינו של עמוד הפייסבוק "התה שלנו רפאל". בפוסט נכתב: "המשימה: הצלת המדינה, השיטה: שביתה כללית במשק ללא הגבלת זמן ומחאות עצומות בכל המדינה שלא מסתיימות בסוף היום. עד שהחטופים לא חוזרים לביתם אנחנו לא חוזרים לבתיהם שלנו, תביאו אוהלים, אנחנו נישן ברחובות, אין לנו בית כי לחטופים אין בית, הם ישנים במנהרות ואנחנו נישן ברחובות".

(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של "התה שלנו רפאל")
משתמש נוסף ברשת החברתית התייחס להשבתת המשק על רקע מותם הטרגי של ששת החטופים. בפוסט שפרסם, כתב: "לפני שלוש שעות נכתבו כמה שורות. עכשיו נודע שמחר המדינה תשבות. ציטוט: אם שומרי הסף לא עושים את העבודה כנראה שאין לציבור ברירה אלא להביע מחאה חוקית שאינה אלימה כדי להציל את המדינה מהקמים לכלותה".
פוסט נוסף שזכה לשיתופים ולייקים רבים ברשת החברתית אינסטגרם פורסם על ידי פנאי פלוס. הפוסט הציג את תגובתה של הדוגמנית טהוניה רובל על ההחלטה של ההסתדרות להשבית את המשק לאור מותם הטרגי של ששת החטופים.
 
בסרטון שפרסם פנאי פלוס, אמרה רובל: ״אני לא מבינה מה תורמת לי השביתה, זה לא יחזיר את החטופים. אם זה היה מחזיר את החטופים שלנו ומוציא את החיילים שלנו מהמלחמה המטורפת הזאת אז הייתי מוכנה להשאיר את הילדה שלי בבית גם שנה שלמה". 
הפוסט של עמוד האינסטגרם "ערב טוב עם גיא פינס" אשר חשף כי המסעדות מצטרפות למאבק של משפחות החטופים ומשביתות את העסקים, זכה לתגובות ולייקים רבים. בין המסעדות שהודיעו של שביתה: קבוצת R2M של רותי ברודו, וגם המסעדות של חיים כהן ושל המסעדות של אייל שני. 
ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר), השבתת המשק עקב מותם של ששת החטופים זכה לתגובות רבות. אשת התקשורת הדר מילר, צייצה בחשבון ה-X שלה (לשעבר טוויטר): "השבתת המשק תעלה מיליארדים למדינת ישראל בזמן מלחמה".
 
גולש אחר ברשת החברתית X הביע עמדה מנוגדת לזו של אשת התקשורת הדר מילר: "שביתה פוליטית עדיפה על רצח חטופים פוליטי. כל הכבוד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה