בארץ

ח'אמינאי בהלם: סוכן האיראני סייע לישראל במבצע החיסול של נסראללה

יומיים חלפו מאז חיסולו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, במסגרת מבצע "סדר חדש". החיסול, הותיר גם את ההנהגה האיראנית בתדהמה ואלו הצהירו שהנקמה תגיע בזמנה. דיווח חדש חושף שהמידע שאפשר לישראל לבצע את החיסול הגיע דווקא ממקור איראני | כל הפרטים
מערכת ice | 
בנימין נתניהו, חסן נסראללה (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג, shutterstock)
יומיים חלפו מאז מבצע "סדר חדש", בו חוסל חסן נסראללה מזכ"ל ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון ברובע הדאחייה של ביירות. נסראללה חוסל בתקיפת חיל האוויר על המפקדה המרכזית של חיזבאללה. לאחר החיסול, באיראן הכריזו שהנקמה לחיסולו תגיע: "בזמן הנכון ובהתאם לנסיבות". כעת, מידע חדש חושף לראשונה על "החפרפרת" איראנית שסייעה לישראל בהוצאת המבצע לפועל.
במהלך הלילה (בין שבת לראשון), דווח בעיתון הצרפתי "לה-פריסיאן" שחיסולו של מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה התאפשר הודות למידע רגיש שסופק לישראל על ידי חפרפרת איראנית. המקורות שדיברו עם ה-"לה-פריסאן", טוענים שכי ללא המידע הקריטי שהגיע  מאותה חפרפרת איראנית, ייתכן והחיסול לא היה מתבצע בדיוק כזה.
 
אותו סוכן, העביר לישראל מידע קריטי אודות הגעתו של נסראללה למפקדת חיזבאללה הנמצאת בדרום ביירות. בדיווח שפורסם ב-"לה-פריסיאן", עולה שחיסלו של מנהיג חיזבאללה היה כתוצאה מתקיפה מדויקת של כוחות חיל האוויר, אשר הסתמכו על מודיעין איכותי שהגיע מחפרפרת מתוך המערכת האיראנית.

חסן נסראללה ועלי חמינאי המנהיג העליון של איראן, קרדיט: ללא
המידע על הגעתו של נסראללה לאזור התקבל שעות ספורות לפני שהוא נכנס למפקדתו במתחם המבוצר שבדרום ביירות. פרק הזמן הנ"ל, אפשר לישראל להיערך בהתאם לפני הוצאת המבצע לפועל, מה שבוודאי סייע בהצלחתו.
המבצע, התרחש בזמן הלוויתו של מוחמד חוסין סרור מפקד היחידה האווירית של חיזבאללה, שחוסל ביום חמישי גם הוא בתקיפת חיל האוויר. בזמן שבכירי חיזבאללה נערכו להלוויתו של חוסין סרור, מטוסי ה-35-F של חיל האוויר המתינו להגעתו של נסראללה לאזור כשהם חמושים בפצצות ומחכים לפקודת פעל.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה