בארץ

"חיצי הצפון": צה"ל תוקף בלבנון, בכיר נוסף בחיזבאללה חוסל, ירי הטילים נמשך

הלחימה נמשכת: צה"ל ממשיך לפעול בכמה חזיתות במקביל, יומיים לאחר חיסול מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה צה"ל ממשיך לתקוף בלבנון ולפגוע בתשתיות טרור ובבכירי הארגון. ביידן על ההסלמה מול חיזבאללה: "הגיע הזמן להפסקת אש"
מערכת ice |  2
חסן נסראללה, ג'ו ביידן, בנימין נתניהו (צילום shutterstock, פלאש 90/ דוד כהן, דודו בכר/POOL)
מלחמת 'חרבות ברזל' נכנסת ליומה ה-359, צה"ל וכוחות הביטחון לוחמים בכמה חזיתות במקביל וגם היום (ראשון), נמצאים 101 חטופים וחטופות מתים וחיים בשבי חמאס ברצועת עזה.
יומיים חלפו מאז חוסל חסן נסראללה מזכ"ל ארגון הטרור חיזבאללה, בתקיפת חיל האוויר ברובע הדאחיה של ביירות. חיסולו של מנהיג חיזבאללה הותיר את העולם הערבי המום ובאיראן הודיעו כי יגיבו למהלך: "בזמן הנכון ובהתאם לנסיבות".

מנהיג איראן עלי חמינאי, קרדיט: ויקיפדיה/ Khamenei.ir
בכל אותה העת צה"ל ממשיך לתקוף בשטחי לבנון. לפי דיווחים שמגיעים מלבנון כוחות חיל האוויר תקפו בסמוך לנמל התעופה השל ביירות. בנוסף במהלך הלילה כלי תקשורת ערבים מעידים על כך שחיל האוויר תקף מטרות טרור בעיר הרמל בצפון לבנון.

נביל קאוק סגן יו''ר המועצה המבצעת של חיזבאללה, צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א'
דיווחים לא רשמיים של תומכי חיזבאללה מעידים על חיסול נוסף בשרשרת הפיקוד של הארגון. לפי הטענות עולה שנביל קאוק, סגן ראש המועצה המבצעת בארגון, חוסל אתמול (שבת), בתקיפה ברובע דאחייה של ביירות.
במקביל לתקיפות צה"ל בלבנון, חיזבאללה ממשיך בירי הרקטי לשטח ישראל. בנוסף לאזעקות באזור הצפון, הגליל העליון ורמת הגולן נשמעו גם אזעקות בגוש דן ובשפלה בעקבות טיל קרקע-קרקע ששוגר מתימן ויורט מחוץ לגבולות המדינה. בנוסף, זוהתה נפילה באזור ירושלים ללא כל נפגעים. בירדן מדווחים על רקטה ששוגרה מדרום לבנון ונפלה בשטח פתוח דרומית לבירה עמאן ולא גרמה לנזק בנפש או ברכוש.
 

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, התייחס הלילה לחיסולו של נסראללה והכריז: "עכשיו זה הזמן להפסקת אש". ביידן אמר את הדברים לאחר שנשאל על ידי עיתונאים אם כניסה ישראלית ללבנון היא דבר בלתי נמנע.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    המלחמה התחילה כמלחמת יום כיפור ותיגמר כמלחמת שש הימים (ל"ת)
    vVv 09/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    הגיע הזמן לקחת כדורים
    ארנון 09/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביידן היקר, יתכן ששכחת לקחת כדורים היום, או שהמילים היחידות שאתה זוכר לאמר הן הפסקת אש. עשה טובה תתעסק בבריאות שלך. את ארצות הברית לא ניהלת הכי טוב בתור נשיא בלשון המעטה. אז אל תיתן לנו עצות. לילה טוב חמודי פיפי ולישון.
    סגור