בארץ

אחרי חיסול נסראללה: מטחים נורו לישראל, צה"ל ממשיך לתקוף בלבנון

לאחר חיסול נסראללה, צה"ל ממשיך לתקוף בעצימות בלבנון ולפגוע בתשתיות טרור ובכירי חיזבאללה. לאורך כל היום הופעלו אזעקות בצפון, בשומרון ובמרכז ודווח על פגיעה ישירה במעלות תרשיחא. לאחר יירוט הטיל ששוגר מתימן, פיקוד העורף מגביל התקהלויות במרכז
מערכת ice | 
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג, יוטיוב/ LiveNOW from FOX)
מלחמת 'חרבות ברזל', נמצאת ביומה ה-368, צה"ל וכוחות הביטחון ממשיך להילחם בכמה חזיתות במקביל וגם היום (שבת), נמצאים בשבי החמאס ברצועת עזה 101 חטופים וחטופות ישראליים חיים ומתים.
דובר צה"ל,  אישר במהלך שעות הבוקר שמנהיג ארגון הטרור הלבנוני חיזבאללה חסן נסראללה, חוסל אמש (שישי), במהלך תקיפת צה"ל ברובע הדאחייה בביירות במסגרת מבצע "סדר חדש". בעקבות החיסול מזכ"ל האו"ם יצא בהודעה בה הוא קורא לעצירת האלימות בשטחי לבנון.
דובר צה"ל עדכן שבמהלך הלילה מאז חיסולו של נסראללה כוחות צה"ל תקפו למעלה מ-140 מטרות טרור של חיזבאללה בשטחי לבנון בהם גם משגרים שכוונו לירות לעורף מדינת ישראל והושמדו מהאוויר.
בעקבות האירועים, חיזבאללה החל בשיגורי מטחים אל עבר ישראל ולאורך היום הופעלו אזעקות בצפון בשומרון וגם במרכז הארץ. דובר צה"ל, התייחס לאירועים ומסר שזוהה טיל קרקע-קרקע ששוגר מתימן ויורט על ידי לוחמי ההגנה אווירית מחוץ לגבולות המדינה. בנוסף, פיקוד העורף הודיע שהוא מגביל את ההתקהלויות של יותר מאלף איש במרכז.
דובר צה"ל בערבית, אל"ם אביחי אדרע פרסם אזהרה לתושבי לבנון, ובפרט לשוהים באזור הבקעא, דאחייה, ביירות ודרום לבנון: "אם אתם נמצאים בקרבת נכסי חיזבאללה (אמל"ח, מתקנים או כל התארגנות אחרת של חיזבאללה), למען שמירה על ביטחונכם ושלום משפחתכם, אנחנו מפצירים בכם להתרחק מהאזור ולא לחזור עד להודעה חדשה".
דובר צה"ל הודיע כי בכיר במטה המודיעין של חיזבאללה שעמד בראש המחלקה שמופקדת על הפללת מטרות צבאיות ואזרחיות חוסל בתקיפה בדאחייה. המחוסל הוא חסן ח׳ליל יאסין שעמד בראש המחלקה שמופקדת על הפללת מטרות צבאיות ואזרחיות. במסגרת תפקידו, יאסין שיתף פעולה באופן הדוק עם כלל יחידות האש של חיזבאללה, היה מעורב באופן אישי במתווי טרור שמומשו מתחילת המלחמה אל מול אזרחים וחיילים, ותכנן פיגועים נוספים בימים הקרובים.
 
חמינאי על חיסול נסראללה: "הציונים לא למדו דבר, נכריע את גורל האזור"
לאחר אזהרת דובר צה"ל שישראל לא תאפשר לחיזבאללה להשתמש בשדה התעופה האזרחי בביירות לצורך הברחת אמצעי לחימה, בלבנון מדווחים שמשרד התחבורה אסר על מטוסים איראניים להיכנס לתחומה. במקביל, מטוס איראני שמזוהה עם קודס נצפה חוזר על עקבותיו בשמי עיראק, ונטען כי גורמים בלבנון העבירו אליו אזהרה מישראל כי האחרונה תמנע את נחיתתו במדינה.

מנהיג איראן עלי חמינאי, קרדיט: ויקיפדיה/ Khamenei.ir
לפי מקורות שדיברו עם סוכנות הידיעות "רויטרס", לאחר חיסול נסראללה בדאחייה בביירות, המנהיג העליון של איראן חמינאי, הועבר למיקום בטוח תוך אבטחה מוגברת. איראן מהווה אחת מבעלות בריתה הגדולות ביותר של חיזבאללה ובטלוויזיה האיראנית פורסם שבכיר משמרות המהפכה האיראני הגנרל עבאס נילפרושאן, נהרג גם הוא במהלך התקיפה בדאחייה.
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, התייחס לחיסול נסראללה: "מותו של נסראללה מתקיפה אווירית ישראלית הוא מידה של צדק עבור קורבנותיו הרבים, כולל אלפי אמריקנים, ישראלים, ואזרחים לבנוניים. ארצות הברית תומכת באופן מלא בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני חיזבאללה, חמאס, החות'ים, וכל קבוצות הטרור האחרות הנתמכות על ידי איראן".
לפני פחות משעה, נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח עם הרמטכ"ל הרצי הלוי ובירך אותו על המבצע לחיסול נסראללה: "אני מבקש לברך ולחזק את ידי הרמטכ"ל, ראשי מערכת הביטחון, המפקדים והחיילים על המבצע המיוחד והחשוב לחיסולו של רב המרצחים חסן נסראללה. מברך את ראש הממשלה, שר הביטחון והקבינט על ההחלטה להוציא לפועל את המבצע המוצלח. אני מייחל שמבצע זה יביא לשינוי ותקווה ושקט באזור".
הרמטכ״ל הרצי הלוי, מסר בסיום הערכת מצב בפיקוד הצפון: ״צפויים לנו ימים מאתגרים. כוחות צה"ל נמצאים בכוננות שיא. בהגנה ובהתקפה. בכל הזירות. חיסלנו את חסן נסראללה ואיתו בכירים נוספים בארגון. נסראללה הרג אזרחים ישראלים ללא הבחנה. הוא רצה שהמלחמה הזאת תסתיים בהשמדת ישראל -  אנחנו דאגנו שזה לא יקרה, הרגנו אותו. אנחנו רק נתזחק. הוא רצח חפים ברחבי העולם. הוא החביא אמצעי לחימה מתחת לבתי תושבים. אנחנו נחושים להמשיך למשימות הבאות שלנו:השמדת ארגוני הטרור בכל הזירות, השבת החטופות והחטופים שלנו, משימה העומדת אל מול עינינו כל הזמן. והחזרת תושבי הצפון והדרום לבתיהם בבטחה".
 
שר הביטחון יואב גלנט, התייחס בצהריים לחיסול מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה ואמר כי: "צה"ל ביצע אתמול את אחת מפעולות הסיכול החשובות בתולדות מדינת ישראל. הפעולה הזו סגרה חשבון ארוך שנים עם רב המרצחים נסראללה, שידיו מגואלות בדמם של אלפי אזרחים וחיילים". גלנט הוסיף עוד: "הסיכול הזה מעביר מסר ברור לאלה שפעלו נגדנו ולאלה שחושבים לעשות זאת כעת - מי שפותח במלחמה נגד ישראל ומנסה לפגוע באזרחיה, ישלם מחיר כבד ביותר. גם היום אנחנו לא עוצרים, אנחנו ממשיכים לפעול בהתאם למחויבות שלנו להשגת מטרות המלחמה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה