בארץ

"נסראללה נשאר בודד": צה"ל חיסל את מרבית הנהגת חיזבאללה

צה"ל לא נשאר אדיש לירי הבלתי פוסק של חיזבאללה על ישראל ומשלב מוקדם בלחימה הוא החל לחסל את שרשרת הפיקוד של הארגון. כעת, צה"ל אישר את חיסולו של ראש מערך הטילים והרקטות בחיזבאללה
מערכת ice |  1
נסראללה בוכה (צילום צילום מסך מתוך נאום נסראללה)
זמן קצר לאחר פרוץ המלחמה, חיזבאללה פתח בלחימה בחזית הצפונית נגד מדינת ישראל. מאז, הוא שיגר מאות טילים וכטב"מים לצפון הארץ. צה"ל לא נשאר אדיש למצב והגיב באש, תקף מטרות וחיסל את מרבית בכירי שרשרת הפיקוד הצבאית של הארגון (6 מתוך 9).
אתמול (שלישי), דובר צה"ל אישר שאיבראהים אל-קובייסי, ראש מערך הטילים והרקטות של חיזבאללה, חוסל בתקיפה של כוחות צה"ל. אל-קובייסי, הותקף בבניין רב-קומות בביירות ושהו עמו גם שורה של מפקדים נוספים בארגון הטרור.

שרשרת הפיקוד הצבאית של ארגון הטרור חיזבאללה, צילום: דובר צה"ל
אל-קובייסי פיקד על יחידות הטילים השונות של חיזבאללה, בהן יחידות הטילים המדויקים. לאורך השנים ובמלחמה, היה אחראי על השיגורים לעבר ישראל. הוא נחשב למקורב לבכירי ההנהגה הצבאית של חיזבאללה. הוא הצטרף לחיזבאללה במהלך שנות ה-80 ומאז מילא שורה של תפקידי מפתח בזרוע הצבאית שלה.
לפי צה"ל, אל-קובייסי נחשב למי שתכנן את פיגוע החטיפה בהר דב בשנת 2000, שבו נחטפו ונהרגו סמ"ר בינימין (בני) אברהם, סמ"ר עדי אביטן וסמ"ר עומר סועאד, שהובאו בשנת 2004 לקבורה בישראל.

סמ"ר עומר סועאד, סמ"ר עדי אביטן, סמ"ר בינימין (בני) אברהם ז"ל, צילום: לפי סעיף 27 א'
בהודעת משרד הבריאות הלבנוני, נטען כי שישה נהרגו בתקיפה בדאחיה, ו-15 נפצעו, בהם שניים במצב קשה. פצצה מדויקת הוטלה על בניין בן שש קומות, כך לפי אל-מיאדין, שלוש מהן נהרסו ונזק כבד תועד במקום.
לצד שורה של הצלחות, על פי דיווחים שונים אתמול ישראל ניסתה גם לחסל את עלי כרכי, מפקד החזית הדרומית בחיזבאללה ויורשו של איבראהים עקיל שחוסל בשבוע שעבר. בלבנון נטען שהמבנה בשכונת מאצ'י בדאחיה, שבו כרכי שהה לכאורה הותקף על ידי שישה טילים ששוגרו לכיוונו. בשונה משאר החיסולים עד כה, ישנם דיווחים סותרים בכל הנוגע למצבו של כרכי, חלקם טוענים שחוסל חלקם טוענים שהוא נפצע אך שרד את ניסיון החיסול.
שר הביטחון יואב גלנט, התייחס אמש שרשרת החיסולים בצמרת חיזבאללה ואמר כי: "נסראללה נשאר בודד בצמרת במובנים רבים. כוחות רדואן ספגו את המכה האנושה של חיסול כל הצמרת שלהם. הוצאנו מכשירות יחידות שלמות בתוך המערכים השונים כתוצאה מהפעילויות שהיו בתחילת השבוע ושבהן נפגעו הרבה מאוד מחבלים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    דיווח לפיקוד העורף
    האמת לאמיתה 09/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סינוואר גייס אנשי החמאס החדשים ועשה פיגועים בדרום. אין לימודים גם מבאר שבע דרומה.
    סגור