בארץ

חיסול הבכיר בחיזבאללה: הממשלה מאשרת מצב מיוחד בעורף

הנחיות פיקוד העורף לא השתנו ויהיו תקפות עד יום רביעי בשעה 18:00. היום הוגדל מעגל הירי והיו אזעקות גם במספר ישובים בצפון השומרון, בנוסף, צה"ל עדכן את תושבי אל-בקאע להתרחק מכל מקום שנמצא בו כלי נשק
מערכת ice | 
רקטות מלבנון (צילום פלאש 90/ מיכאל גלעדי)
על רקע חיסול בכיר חיזבאללה עלי כרכי, הממשלה אישרה הערב במשאל טלפוני הכרזה על מצב מיוחד בעורף בכל שטח המדינה. לא יתקיימו מחר לימודים מחיפה וצפונה.
ארגון הטרור חיזבאללה שיגר 180 רקטות לעבר שטח ישראל מהבוקר. מעגל הירי התרחב ואף היו אזעקות ביישובי השומרון שבמטח זה שוגרו רקטות שיכולות להגיע לטווח של 100 ק"מ, רקטות אלו יכולות להגיע גם למרכז הארץ. באזור חיפה ויקנעם היו אזעקות רבות במהלך היום. בסביבות השעה 18:30 דווח שהתבצע ניסיון חיסול ממוקד בביירות ומטרת החיסול היא, עלי כרכי, מפקד חזית הדרום של חיזבאללה ומספר שלוש בארגון. בנוסף תקיפות עצימות בדרום לבנון במהלך היום.
לאור המצב המתוח, לאחר הערכת מצב פיקוד העורף פרסם כי ההנחיות שהוטלו על תושבי הצפון (עד קו חיפה כולל) שעומדות על רמה 3 בהתגוננות, יהיו בתוקף עד יום רביעי הקרוב בשעה 18:00.
מוקדם יותר היום נשלחו לתושבי לבנון הגרים באל-בקאע כרוזים שבהם נכתב, "אם יש נשק או כלי לחימה בבית תתרחקו", מה שגרם לנהירה של תושבים שברחו. בנוסף לכך, ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה לתושבי לבנון והסביר כי אנחנו נלחמים בחיזבאללה וביקש מהם לצאת מאזורי סכנה כדי שלא ייפגעו. נשיא איראן נשיא איראן מסעוד פזשכיאן האשים כי ישראל "מחפשת להרחיב את המלחמה" במזרח התיכון, ו"מניחה מלכודות" כדי להוביל את איראן לתוכה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה