בארץ

הירדנים דורשים התנצלות מישראל: איך זה משפיע על יוקר המחייה?

הירדנים מסרבים לייצא עגבניות לישראל, למרות אישור משרד הבריאות. הסירוב נובע מהתגובה להודעת האיסור על הייבוא עקב מציאת חומרים אסורים, הירדנים נעלבו ומבקשים התנצלות

מערכת ice |  2
עבדאללה מלך ירדן, בנימין נתניהו (צילום shutterstock, freepik, פלאש 90/ חיים גולדברג)
הירדנים מסרבים לייצא עגבניות לישראל, אף שמשרד הבריאות אישר את הייבוא בכפוף לתנאים מסוימים. בסוף אוגוסט, משרד הבריאות הוציא הודעה על איסור ייבוא עגבניות מירדן לאחר שנמצא כי דגימות מהאזור חיוביות לכלורה. המשרד ביקש מידע נוסף מהגורמים הירדנים על מקורות המים, אך הירדנים נעלבו מההודעה ודרשו התנצלות.
מקורות במשרד החקלאות סבורים שהסירוב שהגיע מהירדנים יכול לשמש כתגובה להתנהלות ישראל בעזה והמצב בלבנון. לאור חוסר העגבניות העולמי והביקוש הגבוה, הירדנים עשויים להשתמש במצב כדי להפעיל לחץ על ישראל. ייבוא העגבניות מירדן שימש תחליף לייבוא מטורקיה, שנפסק בעקבות החרם שהטיל נשיא טורקיה ארדואן על ישראל.
בהתאם למצב, משרד החקלאות הודיע על פתיחת מכסה נוספת של 5,000 טונה עגבניות בפטור ממכס עד סוף דצמבר. עם זאת, מחירי העגבניות בישראל עלו משמעותית: עגבנייה רגילה נמכרת בכ-15 שקל לק"ג, ועגבניות תמר באשכולות נע בין 25-45 שקל לג"ק, דבר שגרם לעלייה במדד המחירים לצרכן. והשפיעה על יוקר המחייה והצריכה היומיומית של הציבור.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שיחנקו עם העגבניות שלהם (ל"ת)
    יעקב 09/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    אפשר לחיות בלי עגבניות!
    אפי 09/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עדיף מלשלם עבור כולרה שמכילות העגבניות הירדניות והטורקיות. מה קרה? יש לנו בעיות הרבה יותר גדולות ממחסור בעגבניות! להתנצל בפני שונאי נפשנו?
    סגור