בארץ

שיתוף הפעולה מתדהק: יוארך הסכם המים עם ירדן

לאחר תקופה ארוכה של קרירות ביחסים בין המדינות, שר החוץ הישראלי החליט לעלות את הטמפרטורה. השר כהן צפוי לחתום על הארכה של שנה וישראל תמשיך להעביר כ-100 מיליון מ"ק מים בשנה
מערכת ice | 
עבדאללה מלך ירדן, בנימין נתניהו (צילום shutterstock, freepik, פלאש 90/ חיים גולדברג)
שר החוץ אלי כהן צפוי להאריך את הסכם המים עם ירדן בשנה, כך לפי ynet. ההארכה מגיעה לאחר לחץ כבד מצד הממשל האמריקאי ובעיקר בזכות העזרה שהצבא הירדני העניק לישראל בבלימת המתקפה האיראנית.
בירדן ישנו משבר מים גדול שנוצר ממקורות מים קטנים, פליטים רבים שמגיעים מסוריה, רצף ארוך של שנות בצורת וגידול באוכלוסייה. בהסכם השלום בין ישראל לירדן הוחלט כי ישראל תהיה מחויבת להעביר לירדן כ-50 מיליון מ"ק מים בשנה. בשנת 2021 ראש הממשלה לשעבר, נפתלי בנט, האריך את ההסכם, שצפוי לפוג בחודש הבא, והכפיל את הכמות ל-100 מיליון מ"ק בשנה.
שר האנרגיה לשעבר, ישראל כ"ץ, הודיע ביולי האחרון בטקס חניכה חגיגי לרגל השלמת ההכנות לחיבור מתקן ההתפלה בשורק, על תוספת של כ-100 מיליון קוב מים בשנה שמיועדים לירדן ויגיעו ממים מותפלים: "עד סוף השנה תחתום ישראל על הסכם להכפלת היקף המים המסופקים לירדן, מ-100 מיליון קוב בשנה לכ-200 מיליון קוב. התוספת תגיע ממים מותפלים." 
תוספת זו התאפשרה בזכות חיבור מתקן ההתפלה החדש שהקמתו מוערכת בכ-550 מיליון שקל. בנוסף הוא אפשר להגדיל את כמות המים המותפלים בישראל ב-200 מיליון קוב נוספים בשנה.
הירדנים רצו לחתום על הסכם ל-5 שנים עם ישראל בנושא המים, לאחר שראו כי ישראל מתמהמהת בחתימה הם החליטו להוריד את הזמן לשנה בלבד. הסיבה להתמהמהות הישראלית קשורה לגינויים הרבים שישראל סופגת מירדן מאז ה-7 באוקטובר.
שר החוץ הירדני, איימן א-ספדי והמלכה הירדנית ראניה אל-עבדאללה מרבים לצאת נגד פעולות צה"ל ברצועה, המלכה אף טענה כי היא חושדת שישראל מבצעת רצח עם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה