בארץ

דובר צה''ל בהודעה חריגה לתושבי לבנון: זה מה שעליכם לעשות

דו''צ דניאל הגרי בהצהרה חריגה בה פנה לתושבי לבנון להתפנות מאזורים עליהם הודיע מראש כי צה''ל צפוי לתקוף בטווח הזמן המיידי
דורון בלוך | 
דובר צה"ל דניאל הגרי (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
דובר צה''ל דניאל הגרי נשא היום בצהריים (שני), בצעד חריג, בפעם השנייה היום, הצהרה לתקשורת, בה התייחס לפעילות צה''ל בלבנון, ופנה באזהרה לתושבי בקעת לבנון לעזוב את האזור ולהתרחק מפעילי חיזבאללה וכן מלשהות בקרבת מקומות אחסון טילים.
"המראות שרואים כעת בדרום לבנון, אלה הם פיצוצים של אמצעי לחימה של חיזבאללה, אשר מתפוצצים בתוך בתים. בכל בית שאנחנו תוקפים, יש אמצעי לחימה – רקטות, טילים, כלי טיס בלתי מאוישים, שהיו מיועדים ומכוונים להרוג אזרחים ישראליים" פתח הגרי את דבריו.
בדבריו, פנה הגרי בעיקר לתושבי לבנון, וחזר על האמירה כי חיזבאללה מסכן אותם בכך שהינו מאחסן טילים בסביבה אזרחית, ומשגר מתוכה. כאשר הגרי מתמקד כיום באזור 'אל בקעא', דהיינו בקעת הלבנון, ואומר לתושבי המקום להתפנות מהאזור.
"אנחנו נערכים לתקוף בזמן הקרוב מטרות טרור באזור בקעת הלבנון, הבקעא. חיזבאללה מאחסן שם אמצעי לחימה אסטרטגיים במבנים אזרחיים, ועושה שימוש באוכלוסייה כמגן אנושי ומסכן אותה ביודעין. אנחנו פועלים במאמצים אוויריים ומודיעיניים כל העת, כדי לאתר את  אמצעי הלחימה, להשמיד אותם ולהסיר את האיום שהם מהווים על אזרחי מדינת ישראל, תוך צמצום הפגיעה באוכלוסייה האזרחית בלבנון ככל הניתן" הבהיר.
בצעד חריג, דובר צה''ל מודיע מראש כי צה''ל יתקוף בטווח הזמן הקרוב באזור הבקעה, ומודיע כי האזור הנ''ל הוא האזור שצפוי לקבל מכת אש להשמדת מתקני טילים ומשגרי רקטות, הנמצאים בתוך בניינים אזרחיים. זאת כאשר הגרי מלווה את הצהרתו במפות מפורטות בשפה הערבית.
"אני מזהיר את תושבי לבנון בכפרים בבקעא, זו אזהרה ממוקדת לכפרים בבקעא. התושבים הנמצאים בסמוך למבנים או בתוך בתים בהם מאוחסנים טילים ואמצעי לחימה - תתרחקו מהם מיד! לשם ביטחונכם והגנתכם. אתם רואים את הפעולה שאנחנו עושים כעת בדרום לבנון. חיזבאללה מתכוון לשגר את אמצעי הלחימה האלה לעבר שטח ישראל, ואנחנו לא נאפשר את זה! תתרחקו מהם לשם הגנתכם. חיזבאללה משקר לכם ומסכן אתכם. הישמעו לאזהרות ולמסרים שיועברו על ידי צה"ל לשם ביטחונכם וביטחון משפחותיכם" אמר הגרי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה