TOP 5

לקראת המתיחות: אלו אמצעי הלחימה המסוכנים ביותר של חיזבאללה

חיזבאללה מחזיק בארסנל נרחב ומתקדם של אמצעי לחימה, הכוללים טילים, רקטות ומל"טים, המאיימים על ביטחונה של ישראל. אלו חמשת אמצעי הלחימה המתקדמים והמאיימים ביותר שבידי חיזבאללה
מערכת ice | 
חסן נסראללה, העומד בראש ארגון הטרור והמיליציה הלבנונית חזבאללה (צילום shutterstock)
מתיחות גוברת שוררת לאורך גבול ישראל-לבנון, כאשר חיזבאללה מאיים בתגובה על חיסול בכירים בשורותיו. הארגון, הנתמך על ידי איראן, מחזיק בארסנל נשק מגוון ומתקדם, שמסוגל להוות איום משמעותי על ישראל ועל יציבות האזור כולו. הנה חמשת אמצעי הלחימה המסוכנים ביותר שבידי חיזבאללה, לפי דיווחים עדכניים.
לפי דיווחים עדכניים, אלו חמשת אמצעי הלחימה המסוכנים ביותר של חיזבאללה:
1. רקטות וטילים מונחים ולא מונחים

חיזבאללה מחזיק בארסנל רחב של רקטות וטילים, כולל רקטות מונחות ובליסטיות מדויקות. הטילים, כמו ה-Fateh-110 המיוצר באיראן, מסוגלים להגיע לטווחים של עד 300 קילומטרים, מכילים עד 500 קילו חומר נפץ ומיועדים לפגוע במטרות רגישות בעומק ישראל, כולל תל אביב וירושלים. יכולת זו מציבה את ישראל בסכנה של מתקפות רחבות היקף.
2. מערך מל"טים חמושים
חיזבאללה עושה שימוש נרחב במל"טים, שחלקם מצוידים בחומרי נפץ. מל"טים כמו ה-Ababil-T האיראני משמשים לתקיפות מדויקות ולשיבוש מערכות ההגנה של ישראל, יכולים לטוס עד 120 קילומטר ולהכיל עד 50 קילו של חומר נפץ. מל"טים אלו מהווים איום חמור, במיוחד בשל יכולתם להגיע למרחקים של עשרות קילומטרים עם כמות משמעותית של חומר נפץ (עד לת"א, ככל הנראה לא מהווה סיכון לירושלים).
3. מערכות נ"מ מתקדמות
חיזבאללה מחזיק במערכות נ"מ (נגד מטוסים) מתקדמות, כולל טילים מדגם Sayyad-2C האיראני, מסוגלים להגיע לטווחים של עד 100 קילומטרים, מכילים עד 200 קילו חומר נפץ. טילים אלו מיועדים ליירט כלי טיס ישראליים, כולל מטוסי קרב ומזל"טים, ובכך לאיים על העליונות האווירית של ישראל באזור. היכולת של חיזבאללה להפעיל מערכות נ"מ מהווה אתגר ייחודי לצה"ל שלא מתמודדים איתו במרחב האווירי של עזה.
4. טילים נגד ספינות
בנוסף לטילים בליסטיים, חיזבאללה מחזיק בטילים נגד ספינות, כמו ה-C-802 הסיני, מסוגלים להגיע לטווחים של עד 120 קילומטרים, מכילים עד 165 קילו חומר נפץ. טילים אלו מהווים איום על כלי שיט ישראליים ועל מתקנים אסטרטגיים בים התיכון, כולל מתקני קידוח גז. השימוש בטילים אלו יכול לשתק תשתיות ימיות ולהוות סכנה לכלי השיט של חיל הים הישראלי, אתגר נוסף שחיל הים לא מתמודד איתו במערכה בעזה.
5. רקטות Burkan
חיזבאללה החל להשתמש ברקטות מדגם Burkan, רקטות בלתי מונחות שיכולות לגרום לנזק נרחב עד 500 מטר מנקודת הפגיעה. רקטות אלו, שהפכו ל"נשק חתימה" של ארגונים הנתמכים על ידי איראן, משמשות את חיזבאללה להפגזות מסיביות על יישובים בצפון ישראל. שימושה של רקטה זו הוא לטווח בינוני-קצר, עד 10 קילומטר, ומכילה עד 500 קילו של חומר נפץ.

חיזבאללה מחזיק בארסנל רחב ומתקדם של אמצעי לחימה, המהווים איום ישיר על ביטחונה של ישראל. רקטות מונחות ובליסטיות, מל"טים חמושים, מערכות נ"מ מתקדמות, טילים נגד ספינות ורקטות בלתי מונחות הם רק חלק מהכלים שבידי הארגון, והם מציבים את ישראל בפני אתגרים ביטחוניים משמעותיים בעימותים עתידיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה