בעולם

ארסנל הנשק העצום של חיזבאללה נחשף: זה מה שיצפה לישראל במלחמה

העיתון הבריטי טוען כי חיזבאללה מחזיק בנמל התעופה הבינלאומי בלבנון מאגר נשק עצום תוצרת איראן, ובכך למעשה מסכן את האזרחים באזור במידה וישראל תחליט לתקוף את המחסנים. בתגובה, שר התחבורה הלבנוני הכחיש את הטענות והוא צפוי להפריך זאת באמצעות סיור לעיתונאים ושגרירים במקום
מערכת ice |  4
חסן נסראללה, בנימין נתניהו (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
ברקע ההתחממות בצפון, העיתון הבריטי "הטלגרף" פרסם היום (ראשון) מידע חדש אודות ארסנל הנשק שארגון הטרור חיזבאללה מחזיק באחד מהמקומות המרכזיים ביותר בביירות – נמל התעופה הבינלאומי ע"ש רפיק אל חרירי. על פי הדיווח, גורמים העובדים בנמל התעופה האזרחי עצמו סיפרו לעיתון כי חיזבאללה מסתיר כלי נשק עוצמתיים המתקבלים מטיסות שנוחתות מאיראן.
עוד צוין כי בנמל התעופה מוחזקים טילים בליסטיים המסוגלים להגיע לטווח של מאות קילומטרים, טילי M-600 היועדים להגיע לטווח של יותר מ-300 קילומטרים. טילי פתח 110 המכילים ראש נפץ של כחצי טון, טילי קורנט המיועדים לפגוע בטנקים ומסוקים, ואף חומר נפץ עוצמתי מסוג RDX.
מלבד לעובדה כי הפרסום עורר סערה בישראל (בהמשך לאיומים שכבר שוגרו מחיזבאללה לעבר ישראל בעבר), נראה כי הרוחות בלבנון ובמדינות ערביות נוספות אף סוערות עוד יותר. עובדים מנמל התעופה סיפר לעיתון: "זה רציני מאוד. קופסאות ענקיות מגיעות בטיסות ישירות מאיראן – זה סימן שדברים הולכים להיות גרועים יותר. כשהם התחילו להגיע, אני וחבריי התחלנו לפחד. ידענו שמשהו מוזר קורה פה". החשש האמיתי שהעובד הציג או שאם ישראל (או כל מדינה אחרת) תחליט לתקוף את נמל התעופה נוכח כמויות הנשק העצומות שבו, הדבר יוביל להרס עצום – בדומה לפיצוץ שאירע בנמל הדופה בדרום ביירות במהלך קיץ 2020.
רסאן חאסבאני, סגן ראש הממשלה לשעבר וחבר הפרלמנט מטעם מפלגת "הכוחות הלבנוניים", ציין כי חיזבאללה שולטים בכל האזור שמסביב לנמל התעופה – וכן בנמל עצמו. "ההתבססות של חיזבאללה היא בכל מקום, לא רק בנמל התעופה אלא בנמלים, במערכת המשפט, זה בכל חלקי החברה". גם בתקשורת הלבנונית הסורית נבהלו מהידיעה, ותקפו את שימוש חיזבאללה ואיראן במקומות אזרחיים כאחסון כלי נשק – תוך כדי פגיעה פוטנציאלית בתושבים.
שר התחבורה הלבנוני עלי חמיה הכחיש את הטענות הללו, וביקש לקיים מחר ביקור דחוף לעיתונאים ושגרירים בשביל להפריך את המידע. עוד הוא טען: "הדיווח של הטלגרף הוא ממקורות לא ידועים. יש חוסר שקיפות בטיפול של העיתון בדיווח על אחסנת הנשק בנמל התעופה". לדבריו, מדובר רק ב"הטעיות ושקרים".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    ביבי כרגיל ימנע תקיפה.אפס היה ונשאר (ל"ת)
    גמיש 2000 07/2024/04
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 3.
    ??
    מימי 06/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עם ביבי עוד תהיה לנו מתנה גדולה מי שהשביעי. באוקטובר ש זה לא כול המיצבור נשק זה רק התחלה
    סגור
  • 2.
    יודעים שיש בשדה תעופה מלא נשקים טילים נגד ו מדועמפגיזים
    א.א.חיפה 06/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתי להפסיק לרחם על הלבנונים סחיבאללה ירו עלינו כל הטילים עד תל אביב כמו שהבטיח. אני מבקשת תוך כדי לחימה מפוצץ לאיראנים את האטום שעומד כל יום להחשף שנגמר יש אטום למים אנחנו מחכים יהודים אולי תתעוררו הרצל הלוי הוא ישן בהליכה רצה שלו במלחמה כמו צב .
    סגור
  • 1.
    אנחנו לא נפציץ
    יהשוע 06/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 1
    חבל שיש לנו מטכל שלא רוצה לנצח.. (כל השדרה הפיקודית צריכה להתפטר)
    סגור