בארץ

גורמים רשמיים בארה"ב: זו הסכנה במקרה של מלחמה מלאה עם לבנון

רשת CNN מדווחת כי באמריקה מודאגים שכיפת ברזל אינה מסוגלת לעמוד בלחץ המאסיבי שיכולה לגרום מלחמה מלאה. האיום בגבול הצפון מתחזק. אמירות אלו התקבלו על רקע דבריו של מנכ"ל חברת נגה, שבכנס מיוחד אמר שמדינת ישראל לא יכולה לשרוד עלטה של 72 שעות
מערכת ice |  1
כיפת ברזל מיירטים טילים מלבנון (צילום פלאש 90/ אייל מרגולין)
רשת CNN באזהרה חמורה: במקרה של מלחמה מלאה מול חיזבאללה, גורמים רשמיים בארצות הברית מזהירים כי מערכת ההגנה האווירית של ישראל לא תוכל לעמוד במתקפה מלבנון. גורמים רשמיים בממשל האמריקני הזהירו כי גם מערכת ההגנה של כיפת ברזל עשויה להיות לא מספקת במקרה שכזה. 
גורם בכיר בממשל האמריקני אמר שלפחות חלק ממערכי כיפת ברזל לא יעמדו בלחץ המאסיבי של טילים מלבנון. בתגובה לדיווח ב-CNN הגיב גורם ישראלי רשמי כי דבר זה אפשרי יותר במידה וחיזבאללה יתחילו במתקפה מלאה על ישראל, מה שעשויה לאתגר את המערכת. חיזבאללה אוגרת, על-פי הדיווחים טילים ונשק רב על מנת לתקוף את ישראל.
דיווחים אלו מתקבלים על רקע ההודעה של מנכ"ל נגה כי ישראל לא תוכל לעמוד בתרחיש עלטה של 72 שעות. לדבריו, לאחר שלושה ימים לא ניתן יהיה להמשיך לחיות בישראל. דבריו גררו תגובות רבות מפני גורמים רשמיים, הן בחברת החשמל והן במערכת הפוליטית. שר האנרגיה הגיב לדברים אלו ואמר: "אם במדינת ישראל תהיה הפסקת חשמל של שעות, בלבנון תהיה הפסקת חשמל של חודשים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פגיעה ברשת החשמל = השמדת לבנון , פשוט (ל"ת)
    בר 06/2024/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור