בארץ

תרחיש עלטה בקרוב? שר האנרגיה מבהיר "סיכוי נמוך"

ברקע ההתחממות בגזרת הצפון והטיעונים שהתחדשו כי מדינת ישראל אינה ערוכה לתרחיש בו יפסק החשמל לשעות רבות, שר האנרגיה אלי כהן מבהיר "מדינת ישראל לא תהיה בעלטה"
דורון בלוך | 
שר החוץ אלי כהן (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני)
שר האנרגיה אלי כהן הגיב היום לטיעונים כי מדינת ישראל אינה ערוכה להפסקות חשמל ממושכות "מדינת ישראל לא תהיה בעלטה".
השר כהן מסביר כי "משרד האנרגיה והתשתיות, חברת החשמל, רשות החשמל וחברת נג״ה, בשיתוף פעולה עם כוחות הביטחון וצה"ל, פועלים להבטיח הגנה מלאה על מתקני האנרגיה האסטרטגיים של מדינת ישראל". ומוסיף לחדד "יחד עם זאת, אנו נערכים לכל תרחיש. אנו מקיימים דיונים והערכות מצב, והוצאנו מיליארדי שקלים כדי להבטיח אספקת אנרגיה סדירה לכל אזרחי ישראל. בחודשים האחרונים הגדלנו את המלאי ורכשנו ציוד רב על מנת שיהיו לנו גיבויים. למדינת ישראל יש יכולת לייצר חשמל ממגוון גדול של מקורות - יש לנו אסדות גז, יש לנו מאגרים של סולר, יש לנו מאגרים עצומים של פחם, ואנו מייצרים חשמל גם מאנרגיה מתחדשת. חשוב להדגיש שמאגרי מקורות האנרגיה שלנו מפוזרים במקומות חסויים ומוגנים. ישנן עוד פעולות רבות שעשינו כדי להבטיח אספקת אנרגיה סדירה, אותן לא ניתן לפרט. הסיכוי לתרחיש של הפסקת חשמל לימים ארוכים הוא נמוך מאוד.
עוד מעביר השר כהן מסר מאיים "בנוסף, חשוב לי להבהיר לאויבינו: אם בישראל תהיה הפסקת חשמל של שעות, בלבנון תהיה הפסקת חשמל של חודשים".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה