בארץ

ההתבטאות החריגה של אלי כהן: "הריבית גבוהה מידי, אין לזה הצדקה"

שר האנרגיה נאם בכנס וביטא עמדות נגד בנק ישראל, למרות האיסור להתערבות בעצמאות הבנק. על הנגיד אמר: "יש לו עצמאות אבל כפי שאפשר להבין מותר לבקר אותו מקצועית - אני חושב שהריבית היא גבוהה ושאין הצדקה לריבית הזו" 
מערכת ice | 
השר אלי כהן (צילום shutterstock, פלאש 90/ אורן בן חקון, משה שי, מרים אלסטר)
שר האנרגיה אלי כהן נאם היום (שלישי) בכנס השנתי של המכון לאנרגיה וסביבה. הכנס נערך בתל-אביב ובמהלכו העביר כהן ביקורת על בנק ישראל ועל נגיד בנק ישראל. השר העביר ביקורת על הריבית הגבוהה ואמר "יש בישראל נגיד והוא קובע את הריבית. יש לו עצמאות אבל כפי שאפשר להבין מותר לבקר אותו מקצועית - אני חושב שהריבית היא גבוהה ושאין הצדקה לריבית הזו". 
התבטאות נוספת בנושא בו אסורה התערבות פוליטיקאים היא העלאת תעריף המים. בכנס שהתקיים היום הצהיר כהן שבזכותו נדחו השיחות והדיונים על העלאת התעריף, כך פורסם בכלכליסט. הדיון היה אמור להתקיים ביום חמישי השבוע ולכאורה לכהן אסור להתערב בקביעת תעריפי המים והחשמל, שנקבעים באופן עצמאי על-פי סל המדדים
 
זו לא הפעם הראשונה בה מתבטא השר כנגד הריבית הגבוהה ונגיד בנק ישראל. בכנס שהתקיים בחודש מרץ אמר על נגיד בנק ישראל, בהקשר לרווחי הבנקים בזמן המלחמה שהוא "נתן לבנקים לחגוג על חשבון האזרחים". התערבות הדרג הפוליטי בפעילות הבנק וגובה הריבית היא אסורה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה