השוק

אלי כהן נגד הנגיד: "נתן לבנקים לחגוג על חשבון האזרחים, כישלון גדול"

שר האנרגיה והתשתיות בביקורת נוקבת כלפי פרופ' אמיר ירון על המשבר החריף מול ארה"ב אמר: "ההחלטה שלהם נתנה גיבוי לטרור הבינלאומי"
דוד זולדן | 
אמיר ירון, בצלאל סמוטריץ, אלי כהן (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, סריה דיאמנט)
השר כהן נגד הנגיד: "נתן לבנקים לחגוג על חשבון האזרחים, כישלון גדול". את הדברים אמר השר בוועידה הכלכלית של 2024, הנערכת במלון קרלטון ת"א בחסות בנק לאומי. בין המשתתפים: נגיד בנק ישראל, שר האוצר סמוטריץ', יו"ר ועדת הכספים גפני ועוד שורת דמויות מפתח.
שר האנרגיה והתשתיות תקף את פרופ' אמיר ירון בשיחה עם הפרשן הכלכלי של מעריב, יהודה שרוני, בוועידת העסקים של 2024. על המשבר מול ארה"ב אמר: "ההחלטה שלהם נתנה גיבוי לטרור הבינלאומי".
שר האנרגיה והתשתיות תקף היום את פרופ' אמיר ירון בשיחה עם הפרשן הכלכלי של מעריב, יהודה שרוני, בוועידת העסקים של 2024 תוך שהוא מטיל אחריות על רווחי הבנקים על חשבון המלחמה: "אני חושב שרווחי הבנקים בזמן מלחמה זה שערורייה וכישלון מוחלט של בנק ישראל והנגיד. כשאתה רואה שהעלו את הריבית בצורה כל כך רחבה, והבנקים הרוויחו ככה על המשכנתאות, זה אחד הכישלונות הכי גדולים של בנק ישראל. כשהנגיד מעלה את הריבית הוא נותן לבנקים לחגוג על הציבור במדינת ישראל, ולכן אני מצפה שבנק ישראל יעשה את עבודתו. הוא נועד לשרת את אזרחי ישראל ולא את הבנקים, כי למעשה זה מה שהוא עשה. אפשר גם לומר דברי ביקורת על נגיד בנק ישראל, שיראה לנגד עיניו את אזרחי ישראל ויפעל ביתר שאת".
על המשבר מול ארה"ב, ולשאלת שרוני כי עושה רושם שראש הממשלה בנימין נתניהו מקצין את המשבר עם ארה"ב, השיב כהן: "ארה"ב היא בעלת בריתנו הגדולה, וראינו את זה בצורה מאוד משמעותית מאז תחילת המלחמה. אבל גם בין ידידים יש מחלוקות, והיו לא מעט מקרים בהיסטוריה שבהם ישראל עמדה על שאלה. יש כאן מסר מאוד לא טוב שיוצא מארה"ב ומקרין על האזור כולו. האזור בוחן את התמיכה של ארה"ב בישראל, ואני מתכוון לסעודיה, שבעבר הותקפה על ידי החות'ים, ואני מתאר לעצמי שהאמירתים חושבים לעצמם מה יעשו אם דאעש יתקפו אותם. מה ארה"ב תעשה? היה מצופה מארה"ב ובעלות הברית לבוא ולפעול נגד איראן, מחוללת הטרור באזורנו. אין לי ספק שארה"ב טעתה. היא אומרת שהיא מחויבת לחיסול והשמדת חמאס. אתה לא יכול למגר אותו בלי לפעול ברפיח".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה