בארץ

"נתניהו, אתה חייב לעשות את ההחלפה הזו" – הקלטת החייל החטוף נחשפת

אמו של החייל החטוף מתן אנגרסט חשפה סרטון שבו הוא פונה לראש הממשלה, קורא לשחרורו מהשבי ומבקש עזרה. האם ההקלטה תהפוך לנקודת מפנה במשא ומתן להצלת החטופים?
מערכת ice | 
שלטי החטופים (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר)
אמו של החייל החטוף מתן אנגרסט, ענת אנגרסט, חשפה הערב (שבת) בנאום בהפגנה ברחוב בגין בתל אביב הקלטה מרגשת של בנה, אשר צולם במהלך שביו. בסרטון נשמע מתן פונה לראש הממשלה בנימין נתניהו בקולו, ומבקש ממנו לפעול להחלפת אסירים בין ישראל לרצועת עזה. "נתניהו, אתה חייב, חייב לעשות את ההחלפה הזו בין האסירים בישראל לאסירים פה. אני מאוד רוצה לראות את המשפחה והחברים שלי. זה מאוד חשוב. אני חושב שאתה מסוגל לזה, צריך לרצות, אבל אני סומך עליך. אתה יכול לעשות את זה ומקווה שכמה שיותר בקרוב", נשמע מתן אומר בהקלטה.
בהפגנה, ענת אנגרסט גם שיתפה את הקהל בכאב שלה כמשפחה. היא ציינה את שלושת אחיו הקטנים של מתן – עדי, אופיר ורועי – ושאלה את ראש הממשלה איך להתמודד עם שאלותיהם על מצב אחיהם. ענת התייחסה לערכים שעליהם חינכו את מתן וצוותו, ואמרה כי אם הערכים הללו היו קיימים בממשלה, מתן ויתר החטופים היו כבר בביתם.
הסרטון שפורסם הערב הוא אות חיים ראשון ממתן מאז חטיפתו, וההקלטה פורסמה לראשונה בפומבי במהלך ההפגנה. בתחילת חודש יולי, ענת חשפה את קיום הסרטון בעצרת בכיכר החטופים, שם ציינה את אכזבתה מכך שראש הממשלה לא פועל מספיק כדי לשחרר את בנה. לפי מטה משפחות החטופים, מתן נחטף כשהוא פצוע קשה ומחוסר הכרה לאחר הקרב הקשה ב-7 באוקטובר, יחד עם צוות הטנק של איתי חן ודניאל פרץ, וגופותיהם הובאו לרצועת עזה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה