משפט

עוקץ המוניות בנתב"ג נחשף: כך עובדת השיטה המכוערת

תייר יווני שילם 700 שקל עבור נסיעה מנתב"ג לרחובות - סכום מופרז בעליל. השופט עידן שניר הדגיש בגזר הדין את חומרת העבירות, שלא רק פגעו כלכלית בנוסעים אלא גם ערערו את אמון הציבור בשירותי התחבורה הציבורית. כעונש, הוטל על סימן טוב קנס של 20 אלף שקל, פיצוי לכל מתלונן, ופסילת רישיון על תנאי
מערכת ice |  4
מוניות (צילום shutterstock)
בפסק דין מהדהד, הרשיע בית המשפט לתעבורה במחוז מרכז את נהג המונית אייל סימן טוב בשורת עבירות הקשורות להונאת נוסעים, בעיקר תיירים ודוברי שפות זרות. סימן טוב, שהודה במסגרת הסדר טיעון בשישה מקרי הונאה בין השנים 2021-2022, נקט בשיטה מתוחכמת של גביית סכומים מופרזים תוך הטעיית הנוסעים לגבי ערך השטרות שמסרו לו.
אחד המקרים הבולטים שנחשפו היה של תייר יווני ששילם 700 שקל עבור נסיעה מנתב"ג לרחובות - סכום מופרז בעליל. השופט עידן שניר הדגיש בגזר הדין את חומרת העבירות, שלא רק פגעו כלכלית בנוסעים אלא גם ערערו את אמון הציבור בשירותי התחבורה הציבורית. כעונש, הוטל על סימן טוב קנס של 20 אלף שקל, פיצוי לכל מתלונן, ופסילת רישיון על תנאי.

על פי הפרסום במאקו, שיטת הפעולה של סימן טוב הייתה מתוחכמת ושיטתית. הוא נהג להמתין בטרמינל נתב"ג לתיירים או נוסעים שאינם דוברי עברית, ואז דרש מהם תשלום מופקע. בנוסף, הוא שיקר לנוסעים לגבי ערך השטרות שמסרו לו, טוען שקיבל שטרות בעלי ערך נמוך יותר ממה שבאמת קיבל, ובכך גרם להם לשלם סכומים נוספים. במקרה אחד, אישה שילמה 498 שקל לנסיעה לאשדוד, כאשר סימן טוב טען בפניה שהשטרות שנתנה לו היו בעלי ערך נמוך בהרבה.
פרשה זו חושפת בעיה רחבה יותר בענף המוניות, במיוחד בנוגע להסעת תיירים. עורך דינו של סימן טוב העלה טענות מדאיגות לגבי התנהלות בעלי תפקידים בנתב"ג, שלכאורה דרשו כספים מנהגי מוניות בטענה שיחזירו אותם לנוסעים מתלוננים, ללא ביקורת או רישום נאות. טענות אלו, אם יתבררו כנכונות, מצביעות על צורך בבדיקה מעמיקה של מערכת הפיקוח והאכיפה בתחום הסעת נוסעים בשדה התעופה.
מקרה זה מדגיש את הצורך בהגברת הפיקוח והאכיפה בענף המוניות, במיוחד בנקודות מפתח כמו שדות תעופה. הוא גם מעלה שאלות לגבי ההגנה על תיירים ונוסעים זרים, שפגיעים במיוחד להונאות מסוג זה. בעוד שהעונש שהוטל על סימן טוב מהווה צעד בכיוון הנכון, נראה כי נדרשים צעדים נוספים כדי להבטיח שירות הוגן ואמין לכל הנוסעים, ללא קשר למוצאם או לשפתם.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    חקי נהגיות המוניות בהרת ייוּתרוּ &יענשו בחומרה רבה (ל"ת)
    חקי חיון 09/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    מוניות גט בנתב"ג
    מאוכזב מגט 09/2024/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מאז שגט עובדים בנתב"ג,הנהגים שלהם מרגישים בלעדיות ונוהגים בהתאם לכך.התקשרתי להתלונן בפני הפחדות והן לא נתנו לי תשובה אמיתית.שומר נפשו ירחק
    סגור
  • 2.
    שופט רחמן
    NRMG 09/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    היו צריכים לקחת לו את הרשיון ל5 שנים למען יראו ויראו. שילך לעבוד בבנין. גם שם יגנוב ברזל ומלט.פעם גנב תמיד גנב
    סגור
  • 1.
    מוניות נתב"ג
    אזרחית ותיקה 09/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אין שום פיקוח וביקורת על המתרחש במוניות נתב"ג,קודם היה המונופול של מוניות הדר,אח"כ ברדק ועכשו בלגן..אין מוניות מספיקות ואין שום מידע על המחיר של הנסיעה..כל נהג מבקש מה שבא לו
    סגור