בארץ

חיסול נסראללה: התגובות המפתיעות בעולם הערבי

בעולם הערבי מגיבים לחיסולו של נסראללה בהספדים ובשמחה לאיד, החל מיום אבל בלבנון, ועד ביקורת על כך שהקריב עצמו למען החמאס "שיעור לכל מי שנטש את המולדת שלו ואת הערביות שלו ואת האומה שלו לטובת אומה אחרת"
דורון בלוך | 
חסן נסראללה (צילום shutterstock)
לאחר ההודעה הרשמית על מותו של מנהיג החיזבאללה חסן נסראללה בתקיפה שביצע חיל האוויר הישראלי, בעולם הערבי החלו להגיב למותו. נסראללה, שגם בתוך העולם הערבי היה דמות שנויה במחלוקת, מהערצה עיוורת לדמותו כמושיע, ועד לשנאה יוקדת במלחמות הסונים - והשיעים, ומחלוקות סביבי שליטתו בלבנון.
המנהיג הרוחני של איראן, האימאם עלי חמינאי, הספיד ארוכות את נסראללה, ואמר כי העולם האיסלמי, ובראשו ציר ההתנגדות ולבנון, איבדו "דמות אצילית" והוסיף לקרוא לעולם האיסלמי לעמוד כעת לצד החיזבאללה. כמו כן אמר כי חיסולו על ידי "המשטר הציוני אינו ניצחון" ואמר כי הדבר רק יחזק את ההתנגדות".
בלבנון עצמה, הכריזו על שלושה ימי אבל, כאשר יום הלוויה יהיה יום חופש. וכן מגישת החדשות הלבנונית שהודיעה על חיסולו, לאחר האישור הרשמי על כך גם מהחיזבאללה, פרצה בבכי בשידור חי.
מנגד, בסוריה ובמקומות רבים נוספים המתנגדים לנסראללה יצאו לרחובות בחלוקת ממתקים. כמו כן, בעולם השיעי הגיבו בשמחה לאיד, בין היתר שותפו לשעבר של נסראללה בארגון, מוחמד עלי אל חוסייני "התחלנו יחד, צעדנו יחד, שחררנו יחד את הדרום וניצחנו יחד. אבל הנאמנות הפרידה בינינו. אני נשארתי עם הערביות ועם האומה. ואתה הלכת אחרי השחרור לקראת החיבוק האיראני. הענקת להם נאמנות מוחלטת וצייתנות עיוורת. העמדת את עצמך לשירותם והם נטשו אותך וסחרו בך - בזמן שהערבים חיבקו אותי בהתאם להרגלי האבירות והנאמנות שלהם. ייעצתי לך שוב ושוב ואמרתי לך להיזהר, כדי שלא תאמר אחר כך שלא ידעת. הזהרתי אותך מהחורבן שיבוא עליך ועל הלבנונים. זה שיעור  לכל מי שנטש את המולדת שלו ואת הערביות שלו ואת האומה שלו לטובת אומה אחרת".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה