בעולם

בלינקן בהתבטאות מפתיעה: "ישראל חייבת לערוך שינויים בהוראות הפתיחה באש"

צה"ל פרסם את התחקיר הראשוני על מותה של איישנור אזגי אייגי, פעילת זכויות אדם שנורתה למוות במהלך הפרת סדר בביתא, וציין שהיא נפגעה מירי עקיף ולא מכוון. אלא שמזכיר המדינה האמריקני דורש שינויים מהותיים בפעולות ישראל בגדה המערבית, בצל הסערה בתקשורת הבינלאומית בעקבות הפרשה
מערכת ice | 
אנתוני בלינקן (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר)
צה"ל פרסם לפני זמן קצר (שלישי) את ממצאי התחקיר הראשוני בנוגע לירי שגרם למותה של איישנור אזגי אייגי, פעילת זכויות אדם אמריקנית-טורקית בת 26, במהלך הפרת סדר ביישוב הפלסטיני ביתא סמוך לשכם ביום שישי האחרון. הפלסטינים טוענים כי היא נפגעה בראשה מירי צה"ל.
בצה"ל ציינו כי ישנה סבירות גבוהה שהאזרחית נפגעה כתוצאה מירי עקיף ולא מכוון של הכוחות. "האירוע שבו נהרגה האזרחית הזרה איסנור אזגי איגי בצומת ביתא בשומרון תוחקר בשטח על-ידי המפקדים", מסר דובר צה"ל. "מהממצאים עולה כי בסבירות גבוהה האזרחית נפגעה כתוצאה מפגיעה עקיפה ולא מכוונת של ירי כוח צה"ל, שכוון לעבר מסית מרכזי".
 
מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, הגיב לממצאי התחקיר ואמר כי "ישראל חייבת לערוך שינויים מהותיים בפעולותיה בגדה המערבית, כולל שינויים בהוראות הפתיחה באש שלה". הוא הדגיש כי הרג האזרחית היה לא מקובל, לא מוצדק, וללא התגרות מצידה. התקרית עוררה סערה עולמית, כשבראש החדשות הבינלאומיות דווח כי האומות המאוחדות קוראות לחקירה מעמיקה של האירוע.
BBC דיווחה על קריאות לחקירה מקיפה, הגרדיאן ציטט את דאגת הבית הלבן, וההורייט הטורקי דיווח בכותרת הראשית על הרג הפעילה הטורקית על ידי חייל ישראלי. =
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה