בעולם

ארדואן בקריאה מאיימת לישראל: "ברית של מדינות אסלאמיות נגד ישראל"

נשיא טורקיה ארדואן, שוב במסר תוקף לישראל "צעד היחיד שיעצור את היהירות הישראלית הוא ברית של מדינות אסלאמיות"
מערכת ice |  3
ארדואן (צילום pixabay, shutterstock)
עקב מותה של של איישנור אזגי אייגי, אמריקנית-טורקית, שנורתה למוות בהפרות סדר שהתקיימו ביהודה ושומרון. נשיא טורקיה ארדואן אמר היום (שבת) כי המדינות בעולם המוסלמי צריכות להתאחד נגד "איום ההתפשטות" של ישראל במזרח התיכון. נושא הירי נמצא תחת בדיקה של צה"ל ועל  פי דיווחים טורקים ופלסטיניים היא נורתה בראש מירי של צה"ל.
ארדואן טען שישראל תכבוש את ראמללה, סוריה ולבנון והיא לא תפסיק שם. "הם יישאו עיניים אל המולדת שלנו, בין החידקל לפרת. הם מצהירים את זה בגלוי בכל מפה שהם מראים. זו הסיבה שאנחנו אומרים ש'חמאס מתנגד בשמם של המוסלמים'. זו הסיבה שאנחנו אומרים ש'חמאס לא מגן רק על עזה, הוא מגן על האדמות האיסלאמיות, על טורקיה'"
ובתגובה לטענות אלו, הוא קורא למדינות המוסלמיות בעולם להתאחד נגד ישראל. "הצעד היחיד שיעצור את היהירות הישראלית, את הבריונות הישראלית ואת הטרור המדינתי של ישראל הוא ברית של מדינות אסלאמיות".
 
לאחרונה טורקיה במגעים עם סוריה ומצרים. לפי ארדואן מגעים אלו הם כדי לשפר היחסים בין המדינות "ליצור קו של סולידריות נגד האיום הגדל של האקספנסיוניזם (מדיניות של התפשטות)", ואף, אירח את נשיא מצרים א-סיסי בשבוע שעבר, במטרה לשפר את היחסים בין המדינות.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    איך עוד לא חיסלנו את,החזירון הקטן הזה לא הבנתי
    ררר כהן 09/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגיע הזמן תאונה אווירית לארדרואן החזירון הקטן הזה צריך להפגיש אותו אם 72 עכברושיות קטנות מעזה 50 מטר מתחת לאדמה הבא להורגך השכם להורגו ההגנה הכי טובה זה התקפה עם ישראל ?? חיייי
    סגור
  • 2.
    לטורקי המטומטם הזה יש קצת בעיה בגאוגרפיה
    האמת 09/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בנתיים טורקיה כובשת את סוריה ולוטשת עניים לעיראק ושאר מדינות העותמאניות , מקווה מאוד שכמו נאצרוהתוקפנות הערבית בזכותו ישראל תתפשט ותתרחב
    סגור
  • 1.
    נבלה
    אסף 09/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתי הנבלה התורכי הזה יחזיר את נשמתו לשטן???
    סגור