כסף וצרכנות

שיין מסתבכת: השינוי שסיבך את החברה

קמעונאית המסחר והאופנה, שיין יצרה דעות חלוקות בעקבות חנות הפופ-אפ הפיזית הראשונה שפתחה, בדרום אפריקה, שגרמה לשינוי מס בעוד שהיריבים טוענים כי, התחרות לא הוגנת
ענת סימן טוב | 
Shein (צילום shutterstock)
רשת האופנה האינטרנטית שיין, מסתבכת. בעקבות פתיחת חנות הפופ אפ שלה בדרום אפריקה, היא גרמה לשינוי במיסים בייבוא מוצרים, בעוד שהמתחרים טוענים כי זה לא הוגן.
החנות שנפתחה בקניון אפריקה, צפונית ליוהנסבורג, במשך קצת יותר משבוע באוגוסט משכה תורים ארוכים של לקוחות להוטים לבגדים ואביזרים שנמכרו לעתים קרובות בשווי של פחות מ-10 דולר כל אחד.
אבל המחיר למוצרי שיין שניתן לקנות רק באינטרנט, צפוי לעלות מכיוון שרשות המיסים של דרום אפריקה הגדילה את ההיטלים כדי להגן על קמעונאים מקומיים.
מה-1 בספטמבר, אנשים המייבאים חבילות בעלות ערך נמוך נדרשו לשלם מס ערך מוסף של 15%, ממנו נמנעו בעבר, ורשות המסים אמרה שהיא יכולה גם להגדיל את שיעור הזיכיון במכס של 20% שהם משלמים. רמת התקן היא 45%.
מבקריו של שיין, שאמרו שהמחירים הנמוכים נבעו מהפטורים ממכס, אומרים שהשינויים יסייעו בהשגת מגרש משחק שווה, אבל הם צריכים גם לחדד את המשחק שלהם.
"אנחנו חייבים להיות חכמים יותר כדי להגיב יותר", אמר מייקל לורנס, מנכ"ל הפדרציה הלאומית לקמעונאות בגדים המייצגת קמעונאי אופנה בדרום אפריקה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה