כסף וצרכנות

ענקית האופנה נפטרת מהמותג שקרס כדי להתמודד עם שיין

אחרי שרכשה את מותגי האופנה של פיליפ גרין ב-2021, אסוס מוכרת 75% ממניות טופשופ תמורת 237 מיליון דולר; מניית אסוס זינקה ב-18% לאחר ההודעה; אסוס מתמודדת עם הפסדים ותחרות אגרסיבית במיוחד מצד טימו ושיין
שרון בירקמן | 
אסוס (צילום shutterstock)
חברת האופנה המקוונת אסוס הודיעה שתמכור 75% ממותג טופשופ לחברת הרטלנד של המיליארדר הדני אנדרס הולך פובולסן. הרטלנד כבר מחזיקה ב-75% ממניות אסוס וכעת תחזיק גם ב-75% ממניות טופשופ. אסוס תקבל תמורת המכירה 180 מיליון פאונד (כ-237 מיליון דולר). העסקה מגיעה בזמן קריטי עבור אסוס, שמתמודדת עם הפסדים מתמשכים עם ותחרות אגרסיבית בשוק האופנה המקוונת, במיוחד מצד הענקיות הסיניות כמו שיין וטימו.
מכירת טופשופ היא חלק מהאסטרטגיה החדשה של אסוס להתמודד עם לחצים פיננסיים שמופעלים עליה עקב התחרות המחריפה בשוק. אסוס תמשיך להחזיק ב-25% ממותגי טופשופ וטופמן ותמשיך למכור את אותם בפלטפורמות שלה. אסוס תשלם תמלוגים תמורת מכירתם, מה שיפחית את הרווחיות שלה בכ-10-20 מיליון פאונד בשנה.

אסוס צופה הכנסות נטו של כ-118 מיליון פאונד שיופנו לחיזוק מאזן המניות והפחתת החוב העצום של החברה, שעמד על כ-348 מיליון פאונד בדיווח האחרון. החברה הודיעה בנוסף על הנפקת אגרות חוב חדשות בשווי של 250 מיליון פאונד כחלק מתוכנית מימון רחבה יותר.
ההודעה על המכירה הביאה לזינוק חד של 18% במניית החברה. אסוס מסרה עדכון חיובי על ביצועיה הכספיים השנתיים וצופה שהרווח השנתי יגיע לקצה העליון של התחזיות.
בשנת 2021, אסוס רכשה את טופשופ יחד עם מותגים נוספים, כמו טופמן, מיס סלפרידג' ו-HIIT מהנאמנים של קבוצת ארקדיה שהתמוטטה. אסוס שילמה עבורם 265 מיליון פאונד, כאשר 65 מיליון פאונד מתוכם היו עלות המלאי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה