כסף וצרכנות

שיין מסתבכת בענק: ניצול ועבודת ילדים במפעלי הספקים

ענקית האופנה הסינית דיווחה על גילוי עבודת ילדים בשרשרת האספקה שלה והחמירה את מדיניות הספקים. בעקבות הדו"ח, שחשף ממצאים מטרידים, החברה השעתה הזמנות ודורשת מהספקים לעמוד בתנאים מחמירים. הגילוי מגיע בתקופה רגישה, לפני מכירת מניות בבורסה ונתקל בביקורת ציבורית וממשלתית 

מערכת ice | 
Shein (צילום shutterstock)
ענקית האופנה הסינית שיין חשפה שני מקרים של ניצול ועבודת ילדים בשרשרת האספקה שלה. דו"ח הקיימות לשנת 2023 חושף את האירועים במלואם, והם נמצאו אצל ספקיה במהלך השנה החולפת. על פי החברה, המקרים התגלו תוך כדי חקירה מעמיקה של תנאי העבודה אצל הספקים והיא פעלה מיד למנוע את הישנותם.
בפני הציבור ציינה שיין כי היא השעתה זמנית את ההזמנות מהספקים המעורבים במקרים, ולא חידשה את הקשרים העסקיים עימם עד שהגבירו את מאמציהם להתמודדות עם הנושא. החברה הבהירה כי התיקונים כללו סיום חוזים עם עובדים קטינים, הבטחת תשלום כל שכר שלא שולם, וביצוע בדיקות רפואיות והחזרת הילדים להוריהם או אפוטרופוסיהם, במידת הצורך. לאחר השלמת התיקונים, הוחזרו הספקים לפעולה עם החברה.
 
הפרסום ב-BBC מגיע בתקופה רגישה, כשהחברה מתכננת למכור מניות בבורסה. תהליך זה מתבצע במקביל להקשחת מדיניות הספקים של שיין, כאשר כל עבירה של עבודת ילדים או עבודת כפייה תוביל לסיום מיידי של החוזה עם הספק. שיין ציינה כי שני המקרים נחשפו במהלך תשעת החודשים הראשונים של 2023 ולא במהלך הרבעון האחרון של השנה.
 
במקביל, החברה הניחה את הבסיס למכירת מניות בבורסה בלונדון, כפי שדווח על ידי ה-BBC, אשר ציין כי שיין הגישה מסמכים ראשוניים לרישום מוקדם יותר השנה.
 
המהלך של שיין מגיע לאחר מכתבו של הסנאטור הרפובליקני מרקו רוביו, אשר כתב לקנצלר בריטניה דאז, ג'רמי האנט, והביע חשש לגבי הקשרים של שיין עם סין והחשש מהמגעים עם עבודות כפייה. רוביו טען במכתבו כי "עבודת עבדים, חנויות מתוקים ותחבולות סחר הם הסודות המלוכלכים מאחורי הצלחתה של שיין".
 
בתגובה לביקורת, דובר החברה הבהיר: "לשיין יש מדיניות של אפס סובלנות לעבודות כפייה ואנו מחויבים לכבד את זכויות האדם. אנו מתייחסים ברצינות למעקב על כל שרשרת האספקה שלנו ומחייבים את ספקי החוזים שלנו לרכוש חומרי גלם מאזורים מאושרים בלבד". הדובר הוסיף כי שיין עוסקת בשיפור התנאים בשרשרת האספקה ועשתה "התקדמות משמעותית" בעקבות הדיווחים שנחשפו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה