כסף וצרכנות

שיין בתביעה נגד Temu: "אחד מהעובדים גנב סודות מסחריים"

ענקית האופנה המהירה שיין, תובעת את המתחרה Temu בטענה שהקמעונאית גנבה את העיצובים שלה ובנתה אימפריה באמצעות זיוף, הפרת קניין רוחני והונאה
ענת סימן טוב | 
Temu ,Shein (צילום shutterstock)
חברת האופנה שיין תובעת את Temu על הפרת זכויות יוצרים. בתלונה אזרחית, שיין האשימה את Temu בגניבת עיצובים שלה באופן שגרתי וטענה שגונבת סודות מסחריים סודיים. שיין טוענת כי Temu, מפסידה כסף על כל מכירה שהיא עושה ומשתמשת בהפרת סימן מסחרי כדי לפצות על ההפסדים. התביעה, הוגשה ביום שני האחרון בוושינגטון הבירה, בית המשפט הפדרלי.
בתלונתה טוענת שיין כי Temu , בבעלות PDD Holdings "מתחזה" לשוק מקוון לגיטימי, כיוון שהוא מעודד את המוכרים שלו לגנוב עיצובים של מותגים אחרים ואז מונע מהם להסיר מוצרים מהפלטפורמה, גם לאחר שהם הודו בהפרה. "Temu מושכת צרכנים בארה"ב, להוריד ולהשתמש באפליקציה הסלולרית שלה עם הבטחות לתמחור נמוך במיוחד. אבל Temu לא מרוויחה ממכירת המוצרים שמתומחרים כל כך נמוך עד ש Temu חייבת לסבסד כל מכירה, ולהפסיד כסף על כל עסקה. רק על ידי עידוד המוכרים שלה להפר את זכויות הקניין הרוחני של אחרים, ולמכור סחורות מזויפות או תת סטנדרטיות יכולה Temu לקוות למזער את ההפסדים האדירים שהיא מסבסדת", כך נכתב בתביעה.
שיין טוענת כי אחד מעובדי Temu גנב "סודות מסחריים יקרי ערך" שזיהו את מוצרי שיין הנמכרים ביותר, יחד עם מידע על תמחור פנימי, כדי לסייע לה במאמציה להתחרות. עוד נכתב התביעה "במידע הגנוב הזה, Temu הנחה את המוכרים שלה להעתיק את המוצרים של שיין, הנמכרים ביותר ולמכור גרסאות נמכרות, באתר האינטרנט ובאפליקציה הסלולרית של Temu. על מנת לפרסם את הגרסאות המזויפות של מוצרי שיין, Temu שיכפל תמונות כמעט זהות המוגנות בזכויות יוצרים של מוצרי שיין והשתמשה בהן, או הורתה למוכרים להשתמש בהן, כתמונות קידום מכירות באתר ובאפליקציה לנייד של Temu."
בתגובה, דובר Temu אמר כי "החוצפה של שיין היא בלתי אמינה. שיין שנקברה תחת הר תביעות הקניין הרוחני שלה, יש לה את החוצפה להמציא האשמות נגד אחרים על עצם ההתנהגות הבלתי הולמת שבגינה הם נתבעים שוב ושוב", אמר הדובר.
הסוחרים האלקטרונים המתחרים כבשו בסערה את תעשיית הקמעונאות עם המוצרים הזולים במיוחד והיכולת שלהם להגיב לטרנדים הרבה יותר מהר, מהמתחרים הוותיקים שלהם. לאורך הדרך, השניים סחטו הר של ביקורת הקשורות לנהלי העבודה שלהם, לקשריהם לממשלה הסינית ולשימוש לכאורה בעיצובים של מותגים אחרים.
השניים, שמחפשים נתח שוק, פונים לבתי המשפט כדי להאשים זה את זה בשורה של האשמות שערורייתיות. בשנה שעברה, Temu תבעה את שיין בשל חששות לגבי זכויות יוצרים והאשמות כי היא משתמשת ב"הפחדה של ספקים בסגנון המאפיה" כדי להציק להם להסכמי בלעדיות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה