כסף וצרכנות

TEMU מול אמזון-איזה חברה טובה יותר?

סקר שנעשה על ידי חברת המחקר פרובולסקי על שתי החנויות המקוונות אמזון וטמו, בדק ומצא מי מהן נוחה , אמינה וטובה יותר לגולש
ענת סימן טוב |  7
אתר Temu (צילום shutterstock)
בסקר שנערך בין התאריכים ה-21 ל24 ליוני, השווו חברת המחקר פרובולסקי בין אמזון לTemu. השקפת הצרכן כי Temu זולה יותר יכולה להיות "יתרון עצום" לחברת האופנה המהירה "אם הם ישמרו את זה כחלק מהמותג שלהם", אמר אדם פרובולסקי, נשיא פרובולסקי מחקר.
החלק הראשון שנבדק הוא חווית הלקוח. על פי הסקר, אמזון דורגה גבוה בהרבה יותר מTemu, מבחינת נוחות וחווית לקוח. אך מבחינת חוויות המחירים,  40% מהמשיבים אמרו כי Temu, "זולה יותר" מאמזון, בעוד ש-36% אמרו כי Temu, "זולה במעט". רק 3% מהמשיבים אמרו,  כי אמזון "הרבה יותר זולה".
45% מהמשיבים אמרו שגם לאמזון וגם ל-Temu ישנה חווית שירות לקוחות דומה. עם זאת, אמזון השיגה ציון גבוה יותר מTemu בנקודה זו, כאשר 33% אמרו ששירות הלקוחות של אמזון היה הרבה יותר טוב משל Temu עוד 45% מהמשיבים אמרו לשתי חברות המסחר האלקטרוני יש מגוון מוצרים דומה. 24% אמרו לאמזון יש מגוון גדול בהרבה.
בנושא מדיניות ההחזרה, 39% מהמשיבים בסקר אמרו שלחברות יש מדיניות דומה, אבל 32% אמרו שהמדיניות של אמזון הרבה יותר טובה, בעוד שרק 3% אמרו שהמדיניות של Temu הרבה יותר טובה.
ביקורות הן קריטיות עבור שתי הפלטפורמות, אמר פרובולסקי כאשר 58% מהמשיבים אמרו שביקורות חשובות באותה מידה עבור שתיהן. עם זאת, 17% אמרו שביקורות חשובות הרבה יותר באמזון מאשר ב-Temu, ו-6% אמרו שביקורות חשובות הרבה יותר ב-Temu.
"זה משקף את התפקיד שביקורות ממלאות בהשפעה על החלטות רכישה, כאשר מערכת הביקורת הנרחבת של אמזון מהווה יתרון תחרותי", ציינה חברת המחקר בדו"ח.
Temu הוא חדש יחסית לתחום המסחר האלקטרוני, לאחר שהושק בארה"ב בשנת 2022. עם זאת, הוא גדל במהירות בפופולריות.
דו"ח נפרד מוקדם יותר השנה מאת Omnisend מצא כי, 17.5% מהמשיבים אמרו שהם מאמינים כי טמו יכולה לעקוף את אמזון כפלטפורמת המסחר האלקטרוני המובילה. באותו סקר, צרכנים אמרו שהם סומכים על אמזון יותר מאשר ב-טמו, אך דפוסי ההוצאות לא תאמו את התוצאות הללו. ואכן המסקנה מאוששת את עצמה, אמזון יותר אמינה לצרכנים עבור הצרכנים, עם זאת טמו כן יכולה להגיע אליה.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    ענב
    מאיר 08/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עד היום טימו לא אכזבה. שרון אמין מהיר ובזמן .נ.ב קיבלתי מספר פעמים חבילות.
    סגור
  • 6.
    תלחנה נגד חב' "שימו"
    כהן משה 08/2024/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חברה זו אינה אמינה, עושה הכל לשכנע אותנו. נפלתי פעם אחת ולא הצלחתי להתעורר מהנוכלות שלהם. הצעתי לכם לא לרכוש מהם אף פריט ולו במחיר מתחת לידוע.
    סגור
  • 5.
    אמזון הרבה יותר איכותית מטימו הבעיה שאין משלוח לכל הדבר (ל"ת)
    נדיה 08/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    אמזון טובה בהרבה .
    מוטי 08/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השירות של אמזון מבחינת החזרות ומענה הרבה יותר טוב .במוצרים הפשוטים והזולים טמו ועלי זולים יותר .במותגים איכותיים אמזון עדיפה .
    סגור
  • 3.
    עד היום לא קיבלתי חבילה מטמו
    ורדה 08/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החבילה הייתה אמורה להגיע במאי הכסף נלקח ואף אאחד לא עונה
    סגור
  • 2.
    טמו עדיפה
    לי 08/2024/19
    הגב לתגובה זו
    2 4
    אם מוצר מגיע פגום או לא מרוצים מהמוצר מקבלים את הכסף חזרה ולא חייבים להחזיר את המוצר. זה בהחלט עושה את החיים קלים. בנוסף המשלוח חינם מעל סכום קנייה מסויים מה שבאמזון זה לא תמיד קורה.
    סגור
  • 1.
    לדעתי אמזון טובה יותר לרכישה מכיוון ש...
    ממי 08/2024/19
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אמזון אפשר לרכוש און ליין, וטמו מכריחים אותי לרכוש דרך אפליקציה. ואינני רוצה להוריד את האפליקציה שלהם כי אז הם יכולים לרגל אחרי... כן, קראתי אזהרה על כך. אבל, המוצרים של טמו נראים לי זולים ויפים.
    סגור