השוק

אמזון מנצלת את עובדיה? עדויות על סביבת עבודה מסכנת חיים

לצד ההצלחה הכלכלית העצומה שלה, אמזון חוטפה אש לא פעם לא התנהלות בלתי תקינה מול עובדיה ברחבי העולם. דיווח חדש חושף את תמונת המצב במחסניה בבריטניה כאשר במהלך חמש השנים האחרונות התרחשו 1,400 פינויים של עובדים לטיפול נמרץ
מערכת ice | 
אמזון (צילום shutterstock)
במהלך 30 שנות פעילותה נדמה שענקית הקמעונאות האמריקאית אמזון, כבשה כל יעד הציבה לעצמה מה שהפך הפכה לאחת החברות הגדולות ביותר בכל העולם, אשר מעסיקה למעלה ממיליון וחצי עובדים בכל רחבי העולם. 
מעת לעת מתפרסמים דיווחים על התנהלות חריגה עם עובדיה ברחבי העולם ולא פעם נטען שאלו עובדים בתנאי עבודה גרועים במיוחד. רק לאחרונה נרשמה התקדמות בתביעה שהוגשה נגדה על ידי עובדים בארה"ב שטענו על תנאי עבודה מסכני חיים, כעת נחשף שהתופעה מתרחשת במחסנים נוספים של החברה בעולם.
דיווח חדש של הגארדיאן חושף שבעקבות סביבת עבודה מסכנת חיים במחסני אמזון בבריטניה, במהלך חמש השנים האחרונות אמבולנסים הוזעקו לשם למעלה מ-1,400 פעמים.   חמשת  אמבולנסים הוזעקו למחסני אמזון יותר מ-1,400 פעמים בחמש השנים האחרונות, כך יכול ה-Observer לחשוף. הנתונים, שתוארו כמזעזעים על ידי האיגוד המקצועי GMB, מעלים שאלות חדשות לגבי בטיחות במקומות העבודה של הענקית האמריקאית בבריטניה.
למרות שאמזון הצהירה שהיא שמה את הבטיחות של עובדיה במקום הראשון, אין ספק שהפרטים מטילים בספק בטענה הזו. שני המקומות בהם נזקקו הכי הרבה פעמים לפינוי לטיפול נמרץ בשל פציעת עבודה היום מחסני אמזון בדונפרמלין ובבריסטול עם נתונים של 161 ו-125 בהתאמה. שליש מהפניות לפינוי ממחסני אמזון בדונפרמלין היו קשורים לכאבים בחזה ואף דווח שהיו מקרים של פינוי בשל פרכוסים, שבץ ובעיות נשימה.
אמבולנסים הוזעקו ללמחסני החברה  מנספילד 84 פעמים מאז 2019. יותר מ-70% מהם היו לסוגים החמורים ביותר של תקריות - שכונו קטגוריות 1 ו-2, שלעתים קרובות יכולות להתייחס למצבים מסכני חיים כמו התקפי לב או שבץ מוחי.
בנוסף, במתחמי העבודה של אמזון בבולטון, צ'סטרפילד, מנספילד, רוגלי, לונדון ואחרים, נחשפו מקרים שקשורים לבריאות הנפש בהם גם ניסיונות התאבדות ואף פציעות וחבלות שנגרמו בעקבות חשיפה לחומצות וגזים מסוכנים. 
החברה שביצעה את המחקר, התייחסה לנתונים ומסרה: "הם מזעזעים, אבל לא מפתיעים. עובדי אמזון נדחפים באופן שגרתי אל מעבר לגבולות הסיבולת האנושית. הם נאלצים לעבוד למטרה נסתרת שאינה מבוססת על עבודה בטוחה אלא על אלגוריתם שמזכיר את העלילה של משחקי הרעב".
"שוב אנחנו מקבלים הוכחות עד כמה מסוכן לעבוד באמזון", אמרה מרתה דארק, מנהלת Foxglove, ארגון ללא מטרות רווח אשר תומך בעובדי אמזון בבריטניה. "כל כך הרבה עובדים שמפונים לטיפול נמרץ באמבולנסים רק בגלל שהם עושים את עבודתם זה לא מקובל ומדגיש את ההתעלמות של אמזון מבריאות ובטיחות כוח האדם שלה".
לאחר פרסום הממצאים, אמזון מסרה כי: "אנו שוללים בתוקף את הטענה שזה 'מסוכן' לעבוד בחברה. בטיחות העובד תמיד נמצאת ראש סדר העדיפויות שלנו כחברה. כמו כן כמעסיק אחראי, במידה ואחד העובדים שלנו יזדקק לכך, אנחנו תמיד נקרא לאמבולנס. כמו כן, במידה ומישהו ירצה לראות מה המצב בשטח אנו מזמינים אנו לסייר באחד ממרכזי הפעילות של החברה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה