השוק

אמזון סוגרת רבעון: למרות הזינוק בהכנסות, המשקיעים נותרו מאוכזבים

אמזון, פרסמה את תוצאותיה במהלך הרבעון השני של 2024. למרות שניכרת עלייה בהכנסות במרבית החטיבות שלה, החברה אכזבה את האנליסטים לאחר שבחלק מהפרמטרים היא לא עמדה בציפיות, מה שגם השפיע על המנייה שלה שאיבדה 4% במסחר בבורסה
עידו מור | 
אמזון (צילום shutterstock)
ענקית הקמעונאות האמריקאית אמזון, דיווחה אמש (חמישי) על תוצאותיה במהלך הרבעון השני של 2024. לצד עלייה בהכנסות בחלק מהחטיבות שלה, הנתונים שהושגו החמיצו את התחזיות של האנליסטים. כמו כן, מניית החברה רשמה ירידה של 1.6% במסחר בוול סטריט וירידה של 4% במסחר המאוחר. 
ההכנסות הכלליות של החברה ברבעון השני עומדות על 148 מיליארד דולר, נתון אשר מציג עלייה של 10%. אבל למרות העלייה אמזון לא עמדה בתחזיות של האנליסטים שהעריכו שהיא תכניס 149 מיליארד דולר. 
בשונה מכך, ברווח הנקי התוצאות של אמזון היו הרבה מעל לציפיות. בזמן שהאנליסטים חזו שהנתון יעמוד על 11.2 מיליארד דולר, ענקית הקמעונאות הציגה רווח נקי של 13.5 מיליארד דולר. 
חטיבת הענן של אמזון (AWS), שמחזיקה בנתח שוק של 30%, ממשיכה להיות אחת ממנועי הצמיחה העיקריים של החברה. גם הפעם, היא מציגה ביצועים מרשימים וזינוק בהכנסות. החברה הציגה עלייה של 19% במכירות שהסתכמו ב-23 מיליארד דולר. אמזון רשמה במהלך הרבעון השני עלייה גם ההכנסות מפרסום, שזינקו ב-20% והגיעו לסכום של 12.7 מיליארד דולר. 
לצד כל אלו, ברור לכולם שהמרכיב המשמעותי ביותר הכנסות של אמזון הוא ההכנסות של מהפעילות בתחום הקמעונאות המקוונת. גם כאן, החברה מעידה על עלייה בהכנסות שהסתכמו ב-55.4 מיליארד דולר,  נתון אשר מעיד על זינוק של 5% לעומת הנתון שהושג בתקופה המקבילה אשתקד שעמד על 53 מיליארד דולר. 
נשיא ומנכ"ל אמזון אנדי ג'סי, התייחס להישגי החברה ברבעון בהצהרה לתקשורת ומסר: "אנחנו ממשיכים להתקדם במספר מימדיים, אבל יותר מכל מציגים צמיחה מתמשכת ב-AWS .AWS ממשיכה להיות הבחירה המובילה של הלקוחות מכיוון שיש לנו פונקציונליות רחבה הרבה יותר, אבטחה וביצועים תפעוליים מעולים ומערכת אקולוגית גדולה יותר של שותפים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה