משפט

אמזון בדרך לבית המשפט: זו ענקית הטכנולוגיה שהיא תובעת

לפני שנה, נוקיה הגישה תביעה נגד אמזון, בטענה לשימוש לא חוקי בפטנטים שלה, FG, אמזון משיבה בחזרה. ענקית הקמעונאות הגישה נגדה תביעת ענק בגין הפרת זכויות יוצרים של תריסר פטנטים שלה. כל הפרטים
מערכת ice | 
לוגו אמזון (צילום Shutterstock)
ענקית הקמעונאות האמריקאית אמזון, הגישה תביעה נגד חברת התקשורת הפינית נוקיה, בגין הפרה זכויות יוצרים וגניבה של עשרות מהפטנטים שלה. התביעה שנפרשת על 186 עמודים, מתמקדת בשימוש לרעה שנוקיה עשתה בטכנולוגיית הענן של אמזון. 
על פי הדיווח שפורסם לראשונה ברויטרס, התביעה הזו מוגשת כשנה לאחר שנוקיה הגישה תביעה משלה נגד אמזון בה טענה שהיא עשתה לכאורה שימוש לא חוקי בפטנטים שלה בתחום טכנולוגיית הוידאו. על פי טענותיה של אמזון, היא דורשת מבית המשפט להוציא צו נגד נוקיה בגין הנזק הכספי שנגרם לה והיא אף דורשת ממנה כספי פיצויים בגובה שטרם נחשף.
בכתב התביעה נכתב בין היתר כי: "מאז הקמתה ב-2006, חטיבת הענן של אמזון (AWS) שינתה מהיסוד את המחשוב והתקשורת האינטרנט בקנה מידה גדול. לפני ש-AWS השיקה את הטכנולוגיה החלוצית שלה, מחשוב בקנה מידה גדול נשען בעיקר על שרתים פיזיים מקומיים והתקנות תוכנ. בסוף 2020, קרוב ל-15 שנה לאחר הקמת AWS, נוקיה הכריזה על "אסטרטגיית חברה חדשה" המתמקדת במחשוב ענן, והקימה חטיבה עסקית של "שירותי ענן ורשת".
אמזון טוענת שהאסטרטגיה של נוקיה כללה למעשה מינוף הפתרונות והטכנולוגיה המוגנת בפטנט של אמזון בטענה שהיא מפרה פטנטים הקשורים לניהול תקשורת ברשתות וירטואליות וחיקוי התקני רשת פיזיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה