דיגיטל וטק

נוקיה נפרדת: לא תראו יותר את הלוגו שלה

ענקית התקשורת הציגה לוגו חדש, לראשונה זה עשרות שנים, והודתה שהיא מנסה להתנתק מהקישור עם הסמל הידוע של מותג הסלולר שנכשל לחלוטין בתחילת העשור הקודם
יאיר מור | 
לוגו נוקיה 2023 (צילום יח"צ נוקיה)
חברת התקשורת הפינית הוותיקה, שתחגוג עוד שנתיים 160 שנות פעילות, הציגה הבוקר (ראשון) לוגו חדש, לראשונה זה 58 שנה. הלוגו הכחול המוכר, שנחשף לראשונה ועבר שינוי מינורי מאוד בצבע בשנת 1978 (לפני 45 שנה) הוחלף בגופן חדש לחלוטין, שבו כמה מהאותיות "קטועות" - כלומר, חלקים מהן נראים כחסרים, כפי שהיה הקו האנכי ב-K בלוגו הקודם (וגם בנוכחי). 
הלוגו החדש עוצב עבור נוקיה על ידי חברת ייעוץ המותג האמריקאית ליפינקוט, שעיצבה בשנים האחרונות סמלילים וקמפיינים לחברות ענק כמו בומברדיה (החברה המייצרת את הקרונות הדו-קומתיים של רכבת ישראל, כמו גם מטוסים פרטיים), מלונות מריוט, ניסאן, חברות התעופה דלתא וסאות'ווסט, איביי, טיז אר אס, וולמארט, טאקו בל, סטארבקס, טימברלנד ועוד. 
מעניין לציין כי הלוגו אמור להופיע כטקסט בצבע אחיד וחלק (בד"כ לבן על רקעים צבעוניים שונים), אך הגרסה הרשמית שלו שפורסמה באתר החברה מציבה אותו מעל מה שאמור להיראות כמו סיבי תקשורת צבעוניים, אך נראה יותר כמו נר הבדלה. 
מנכ"ל נוקיה מאז 2020, פֶּקַה לוּנדמארק, אמר לרויטרס כי "היה את הקישור עם סמארטפונים, וכיום אנחנו חברת טכנולוגיה עסקית", ולכן היה צורך במיתוג מחדש, כדי לנתק את החברה מהתחום שבו נכשלה לחלוטין. כעת, לדבריו, הוא נמצא בעיצומו של יישום תוכנית תלת-שלבית לחברה: אתחול, האצה וגדילה. האתחול הסתיים עם חשיפת הלוגו החדש, וכעת יגיעו שלבי ההאצה והגדילה - כלומר, בניגוד למתחרה השכנה, אריקסון, שהודיעה בימים האחרונים על פיטורי 8,500 עובדים, נוקיה מתכוונת דווקא לשכור עובדים נוספים. לונדמארק אמר כי החברה תנסה להגדיל את נתח השוק שלה ברשתות סלולר, ובמקביל תתחרה בלקוחות שלה על ידי הצעת הקמת רשתות פרטיות עבור חברות. 
"היתה לנו צמיחה טובה מאוד של 21% בשנה שעברה ב(לקוחות) עסקיים, המהווים כרגע 8% מהמכירות שלנו, או 2 מיליארד אירו בערך. אנחנו רוצים לקחת את זה לשתי ספרות בהקדם האפשרי", הוא אמר. "האיתות ברור: אנחנו רוצים להיות בעסקים רק היכן שאנו יכולים לראות הובלה עולמית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה