דיגיטל וטק

נוקיה מוציאה סמארטפון חדש שמעודד אתכם לשבור אותו

מותג הסלולר הוותיק מנסה למשוך את הקהל עם מכשיר שאפשר לתקן את התקלות הנפוצות ביותר בו בבית במחיר שווה לכל נפש - אלא שיש לו כל כך הרבה חסרונות אחרים שספק אם הוא שווה אפילו את המחיר הנמוך
יאיר מור | 
נוקיה (צילום Hermann Traub / Pixabay)
נשבר הסמארטפון? לא נורא! HMD Global, שיתוף-הפעולה הסיני-פיני שהוקם כדי להקים לתחייה את נוקיה כמותג טלפונים, הציג בסוף השבוע את G22 - סמארטפון חדש שלא מיועד למי שמחפש את הכי טוב, אבל כן למי שהמכשירים שלו נוטים, מסיבה זו או אחרת, להתקלקל פעם אחר פעם. 
במבט ראשון, G22 לא נראה שונה מאוד מסמארטפונים אחרים שמיועדים לפלח השוק התחתון, עם מבנה משעמם ומצלמת סלפי נתונה במגרעת בצורת טיפת מים באמצע החלק העליון של המסך. אך החברה מבטיחה שמדובר באחד המכשירים הכי קלים לתיקון אי פעם; למעשה, כדי להוכיח זאת, אדם פרגוסון, מנהל המוצר ב-HMD Global, ביצע החלפת סוללה לעיני העיתונאים באירוע ההכרזה. זה לקח לו בערך 5 דקות, והוא הוסיף כי החלפת מסך תיקח בערך 20 דקות. לשם השוואה, הוא טען כי החלפת סוללה ברוב המכשירים האחרים היום לוקחת 90 דקות. 
כדי לעודד את המשתמשים לתקן את המכשיר בביתם, חתמה החברה על שיתוף פעולה עם רשת מעבדות התיקונים iFixit, שתספק חלקי חילוף וערכות עבודה מתאימות, כאשר יצרנית המכשירים מבטיחה לספק את שני הדברים למשך 5 שנים. מחירי חלקי החילוף יתחילו מ-19 ליש"ט (כ-85 שקלים) לשקע טעינה - אחד החלקים המתקלקלים לעתים קרובות, ועד 45 ליש"ט (כ-200 שקל) למסך. המכשיר עצמו יימכר באירופה החל מה-8 במרץ במחיר של 150 ליש"ט (כ-660 שקל). 
מעניין לציין כי החברה נשאלה באירוע מדוע בכלל צריך כלים כדי להחליף למכשיר סוללה, בניגוד למכשירי הנוקיה (ומוטורולה, ואריקסון, וכל מותגי העבר האחרים של שנות ה-90 וה-2000) של פעם, שאפשר היה פשוט לפתוח את הפאנל האחורי שלהם ביד, לשלוף את הסוללה ולהכניס אחת חדשה. פרגוסון ענה כי סוללה נשלפת ופאנל נפתח ידנית היו מאלצים את החברה להסתפק בסוללה קטנה יותר, בעלת קצב טעינה איטי יותר, ומצד שני היתה גורמת לעלייה בעובי המכשיר. 
גם בכל הנוגע לעדכונים הפתיעה נוקיה לרעה: המכשיר יוצא עם אנדרואיד 12 בת היותר משנה, ויקבל רק שני עדכונים - כלומר אחד ליישור קו עם המכשירים שהושקו בחודשים האחרונים ואחד בעוד שנה. בשנים הבאות הוא יקבל רק עדכוני אבטחה. זאת בניגוד ל-Fairphone, יצרנית אירופית של מכשירים שבהם חלק מהתיקונים לא מצריכים כלל כלים מיוחדים, שנמצאת כרגע בבדיקות אחרונות לעדכון אנדרואיד 13 לדור הראשון של הסמארטפון שלה, שהושק לפני 7 שנים (!). 
מלבד קלות התיקון היחסית, לא מציע המכשיר הזה הרבה: מסך בגודל 6.52 אינץ' ובקצב ריענון של 90 הרץ באבחנה של 720p בלבד (אבחנה מיושנת שכמעט אף יצרנית לא השתמשה בה מאז 2018 בערך), מערך צילום אחורי שבו מלבד החיישן הראשי, באבחנה של 50 מגה-פיקסל, שני האחרים (עומק ומאקרו), מסתפקים ברזולוציה עלובה של 2 מגה-פיקסל (כן, נתון שלא ראינו מאז 2013), מעבד Unisoc T606 (שבב מ-2021 שמיוצר בטכנולוגיה של 2017), זיכרון עבודה בנפח 4 גיגה-בייט ואחסון בנפח 64 גיגה-בייט. עם זאת, הוא כן כולל אבטחה ביומטרית בדמות סורק טביעות אצבע בצד המכשיר ועמידת לאבק ומים בתקן IP52.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה