כסף וצרכנות
נתוני הקנייה של הצעירים נחשפים: כמה מהם משתמשים ב-AI?
סקר חדש של סיילספורס מראה את השפעת ה-AI ברכישות אונליין. התוצאות: 54 אחוז מדור ה-Z משתמשים בסוכני בינה מלאכותית כדי למצוא מוצרים חדשים

העתיד של קמעונאות בעולם הדיגיטלי כבר כאן, וסוכני הבינה המלאכותית תופסים מקום מרכזי בשינוי. נתונים חדשים חושפים כי 63% מצעירים מעוניינים שסוכני AI ירכשו עבורם פריטים, ו-76% מהם משתמשים במדיה החברתית כדי לגלות מוצרים חדשים. למעשה, כ-39% מהצרכנים ברחבי העולם כבר משתמשים בבינה מלאכותית כדי למצוא מוצרים חדשים, נתון שמצביע על המעבר המהיר לטכנולוגיות חדשניות בתחום הקניות.
סיילספורס, המובילה בתחום ה-AI CRM, פרסמה לאחרונה דו"ח המבוסס על סקר שבוצע בקרב יותר מ-8,300 קונים ו-1,700 קמעונאים ברחבי העולם. הדו"ח מדגיש את הצמיחה המשמעותית של סוכני AI במגזר הקמעונאי, ואת הדרך שבה קמעונאים יכולים להתאים את עצמם למגמות השוק המשתנות.
הסקר מראה כי הצרכנים, במיוחד הצעירים, מוכנים ומעוניינים לאמץ את הטכנולוגיה החדשה הזו. כ-39% מהקונים ו-54% מהצעירים עושים שימוש בבינה מלאכותית למציאת מוצרים חדשים. המגמה הזו בולטת במיוחד בקרב הצעירים, שמדווחים על פי 10 יותר שימוש בבינה מלאכותית מאשר דורות קודמים.
הסיבות לכך רבות: הצרכנים מתעניינים בשירותים כמו אופטימיזציה של נקודות נאמנות, ניהול החזרות ושירות לקוחות, שכולם תואמים את הצרכים והעדיפויות של הקמעונאים. בנוסף, הצעירים משתמשים גם במדיה החברתית כדי לגלות מוצרים חדשים – 76% מהם מוצאים מוצרים ברשתות החברתיות.
הקמעונאים מבינים את החשיבות של סוכני AI בשימור יתרון תחרותי. 3 מתוך 4 קמעונאים מאמינים שסוכני בינה מלאכותית יהיו חיוניים להצלחתם בשנה הקרובה, במיוחד לאור עליית עלות רכישת הלקוחות והחזרת המוצרים, שמכבידה על רווחיותם. כתוצאה מכך, קמעונאים רבים מתכננים להגדיל את ההשקעות בתחום הבינה המלאכותית בשנה הבאה. 76% מהם צופים גידול בהשקעות במהלך השנה הקרובה.
מישל גרנט, מנהלת אסטרטגיית קמעונאות בסיילספורס, ציינה כי "כאשר קמעונאים מחברים את ערוצי המכירה, נתוני הלקוחות והתפעול שלהם על פלטפורמה אחת, הם יוצרים חוויות קנייה מוצלחות גם באינטרנט וגם בחנות. גישה מאוחדת כזו מגבירה את הפרודוקטיביות ומניעה צמיחה בעסק".
הדו"ח גם מציין כי נתח החנויות הפיזיות צפוי לרדת מ-45% בשנת 2024 ל-41% עד 2026, בעוד שההוצאות באונליין יפוצלו בין מרקטפלייסים, אתרי קמעונאים, אתרי מותגים ואפליקציות משלוחים, במקום להיות מרוכזות בערוץ אחד.
עוד ב-
בנוסף, 81% מהקמעונאים טוענים כי תהליכים וטכנולוגיות לא יעילים מפריעים לפרודוקטיביות, ו-49% מהקונים מדווחים כי הם נטשו את עגלת הקניות עקב בעיות בתהליך ההזמנה. מסחר מאוחד, שמחבר בין פעולות חוצות ערוצים ומחלקות על פלטפורמה אחת, מאפשר לשפר את היעילות ולהגביר את חווית הקנייה. 86% מהקמעונאים כבר החלו בתהליך זה, כדי לשפר את חווית הלקוח ולתמוך בטכנולוגיות בינה מלאכותית בצורה מיטבית.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה