כסף וצרכנות
סקר המשפיענים: האם הישראלים סומכים על משפיעני הרשת?
סקר מקיף של אמון הציבור בדק ומצא האם הישראלים מאמינים וסומכים על משפיעני רשת או שמא מדובר בשיטת מכירה אגרסיבית שלא מניבה? כל הפרטים

סקר חדש של אמון הציבור בוחן את השפעתם של משפיעני רשת על החלטות קנייה של צרכנים. כיום, משפיעני רשת מפרסמים הנחות ומבצעים לצרכנים, ובתמורה מקבלים שכר עבור קמפיינים או אחוזים מהמכירות. הצרכן, לרוב, צריך להשתכנע כי המוצר עובד בצורה טובה על מנת לרכוש אותו. חברות רבות מבינות את כוחם של משפיעני הרשת ומנצלות אותם לקידום מוצרים ושירותים.
אך הן מציבות אתגרים משמעותיים – סימון בלתי מספק של תוכן ממומן שמקשה להבחין בין חוות דעת ממומנות ללא ממומנות, הטעיות, ניסיונות פישינג, עוקץ ועוד.
אמון הציבור ערך סקר בקרב צרכנים במטרה להבין לעומק את השפעתן של חוות דעת, ביקורות והמלצות ברשת על החלטות הקנייה שלהם. מעל 700 צרכנים השתתפו במשאל, ואלו הדברים המרכזיים שעלו ממנו:
בסקר הצרכנים נשאלו עד כמה חוות דעת משפיעות על החלטות הקנייה שלהם, 56% ענו כי הן די משפיעות או משפיעות מאוד. בנוסף, 48% מהצרכנים ציינו כי המלצות, חוות דעת וביקורות חיוביות מהוות רכיב חשוב בקבלת החלטותיהם לגבי רכישת מוצר או שירות.

עוד נמצא כי הצרכנים לא מייחסים רמת אמון גבוהה לחוות דעת, ביקורות והמלצות באופן כללי. עם זאת, הם סומכים יותר על חוות דעת שמוצגות בפלטפורמות חיצוניות כמו גוגל, זאפ, אמזון ואייהרב. מנגד, הם סומכים פחות על חוות דעת שמפורסמות באתרי העסק עצמו, וכן על המלצות של משפיענים.
עוד ב-

למרות תחושת העומס ברשתות החברתיות ואין סוף המשפיענים והמשפיעניות שמסביבנו בשאלון שלנו עולים נתונים שאולי יפתיעו:
- רק 12% ממשתפי השאלון טענו כי הם סומכים או סומכים מאוד על המלצות של משפיעני רשת, נתון זה מתכתב גם עם מחקר שנערך לאחרונה על ידי חברת Intelligence Natural בו נמצא כי רק 8% מבני דור הZ- העידו שהמלצות של משפיענים מהוות מקור לידע לפני רכישה. יחד עם זאת חשוב לסייג את הנתון ולומר שצעירים נוטים הרבה יותר לקנות דרך המלצות משפיענים, מאשר צרכניות וצרכנים בגילאים מבוגרים יותר.
- 72% ממשתתפי השאלון טענו שהם לא קונים בכלל בעקבות המלצות של משפיענים.
- 64% טענו כי הם מרגישים שהמפרסמים והמשפיענים אינם מסמנים באופן ברור מספיק האם שיתופי הפעולה שלהם ממומנים או לא.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.אוכלי חינםמירו 03/2025/19הגב לתגובה זו0 0אז למה להמשיך ולהחזיק אותם.שילכו לעבוד במקומות מניבים ומועילים לחברה ילאה הביתה.סגור