דיגיטל וטק

נוקיה משיקה טלפונים "ידידותיים לסביבה" – מה זה אומר?

המותג הפיני חוזר עם שלושה סמארטפונים וטאבלט חדשים, שלא מחדשים שום דבר אבל מבטיחים שמי שיקנה אותם יציל את כדור הארץ משואה סביבתית – באמצעות עוד זבל חשמלי
יאיר מור | 
הרביעייה של נוקיה (צילום HMD Global)
חברת HMD Global, המיזם הפיני-סיני המשותף המחזיק בזיכיון לייצור מכשירים תחת המותג נוקיה, הציג היום ארבעה מכשירים חדשים. אף אחד מהם לא מעניין במיוחד כשלעצמו – אך החברה טוענת כי מדובר בסמארטפונים הידידותיים ביותר לסביבה אי פעם.
הטענה הזו מבוססת על רעיון מעניין: במקום לקנות אותם בתשלום רגיל, החברה תציע אותם במתכונת שדומה לליסינג – תשלום חודשי שמאפשר ללקוח להחליף מכשיר בכל רגע החל משלושה חודשים לאחר קבלת מכשיר חדש, כאשר כל תיקון הוא על חשבון החברה, והיא מתחייבת למחזר כל מכשיר שמוחזר אליה במסגרת התוכנית. בנוסף, היא מבטיחה להשקיע את כספם של המנויים במיזמים סביבתיים כגון נטיעת עצים וניקוי פלסטיק ממאגרי מים. לשירות הזה קוראים Circular ("מעגלי", אולי על שם צורתו של כדור הארץ ואולי על שם צורתו של סמל המִחזור), והוא יוצע תחילה בבריטניה וגרמניה. לישראל, לפי היבואנית קבוצת ח.י, הוא לא מתוכנן להגיע כלל.
כאמור, 4 מכשירים, שגם הם לא אמורים להגיע לישראל לפי ח.י, הוכרזו על ידי החברה במסגרת תערוכת IFA המתקיימת השבוע בברלין, ואלו הם (לפי הסדר בתמונה למעלה, בכיוון העברי – מימין לשמאל):
C31 – מכשיר דור 4 שהחברה טוענת כי הוא מסוגל לספק חיי סוללה של שלושה ימים (!), אך לא מוכנה לחשוף מה קיבולת הסוללה שלו. מה שהיא כן חושפת הוא מהירות הטעינה – 10 ואט, שזה הכי איטי בתעשייה היום. הוא מגיע עם מסך בגודל 6.7 אינץ' ברזולוציה עלובה של 720p בלבד, מצלמות אחוריות משנת 2015 בערך – 13 מגה-פיקסל ראשית, 2 מגה-פיקסל מאקרו ו-2 מגה-פיקסל חיישן עומק, מצלמה קדמית 5 מגה-פיקסל, הגנה מלחות (לא מים) ואבק בתקן IP52, חיישן טביעות אצבע בגב המכשיר ומחיר התחלתי של 130 אירו לגרסה עם 3+32 גיגה (לא, זו לא טעות. פחות ממכשירים סינים ב-400 שקל), אם כי הוא יימכר גם בגרסאות 4+64 ו-4+128 גיגה. החדשות הטובות: האחסון ניתן להרחבה באמצעות חריץ SD.
X30 – מכשיר דור 5 שכל האלומיניום בגופו ממוחזר, כמו גם 65% מהפלסטיק בגבו. הוא מגיע עם מסך בגודל 6.43 אינץ', מערך צילום אחורי עם שני חיישנים – אך מתקדמים יותר מבמכשיר הקודם: 50 מגה-פיקסל ראשי ו-13 מגה-פיקסל רחב, ו-16 מגה-פיקסל לסלפי, קופסא קטנה ללא מטען כדי לחסוך בפליטות הפחמן בשילוח (טענה אידיוטית שכל היצרניות מאמצות לאחרונה בהשראת אפל, למרות שברור שאותן פליטות, ויותר מהן, יגיעו אחר כך כשהרוכשים יצטרכו להזמין מטענים בנפרד) ומחיר של 530 אירו לגרסת 6+128 גיגה בתשלום רגיל, או 30 אירו לחודש במנוי Circular.
G60 – סמארטפון דור 5 עשוי 100% פלסטיק ממוחזר עם מסך בגודל 6.58 אינץ' בקצב ריענון מודרני של 120 הרץ, מערך צילום אחורי משולש עם חיישן ראשי 50 מגה-פיקסל,שלוש שנות עדכוני גרסאות לאנדרואיד, 3 שנות עדכוני אבטחה חודשיים ו-3 שנות אחריות מורחבת ללא תשלום במחיר התחלתי של 320 אירו ברכישה רגילה או 15 אירו לחודש במנוי Circular לגרסת 4+64 גיגה.
T21 – טאבלט ווייפיי או דור 4 עם מסך בגודל 8 אינץ', גוף אלומיניום מוקשח ואנטנות מכוסות בפלסטיק ש-60% ממנו ממוחזר, תמיכה ב-NFC לשימוש כמסוף תשלום לעסקים קטנים, יכולת לשמש כמסך משני למחשבי Windows, תמיכה בעט ושלוש שנות עדכוני אבטחה, במחיר התחלתי של 240 אירו לגרסה הבסיסית עם 4+64 גיגה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה