דיגיטל וטק

אמזון מואשמת: מוכרת מאות אלפי מוצרים מסוכנים

ועדת הבטיחות למוצרי צריכה של ארה"ב מאשימה את אמזון במכירת מוצרים מסוכנים על ידי צד שלישי בפלטפורמה שלה. מדובר בכ-400,000 מוצרים פגומים שכוללים גלאי פחמן חד-חמצני ומייבשי שיער ללא הגנה. מה תהיה תגובת אמזון להחלטה הזו?
רפאל בן זקרי | 
אמזון (צילום shutterstock)
ועדת הבטיחות למוצרי צריכה של ארה"ב (CPSC) מאשימה את אמזון במכירת מוצרים מסוכנים או פגומים על ידי צד שלישי בפלטפורמת המסחר שלה. לפי הוועדה, אמזון הינה "מפיצה" ולכן אחראית מבחינה חוקית לכל מוצר שנמצא פגום או מסוכן, ועליה לבצע החזרות או השמדות מוצרים.
בהודעת הרגולטור נאמר כי ההחלטה כוללת מעל 400,000 מוצרים, ביניהם גלאי פחמן חד-חמצני שלא משמיעים אזעקה, מייבשי שיער ללא הגנה מפני התחשמלות, ופיג'מות לילדים שנמצאו דליקות מאוד. הוועדה ציינה כי "אמזון לא יידעה את הציבור לגבי מוצרים מסוכנים אלו ולא נקטה בצעדים מספקים להחזיר או להשמיד אותם, ובכך השאירה את הצרכנים בסיכון משמעותי."
המאבק על הטלת האחריות נמשך כבר יותר משלוש שנים, לאחר שאמזון לא הגיבה כראוי למוצרים מסוכנים. ה-CPSC תבעה את החברה לראשונה ב-2021 בטענה כי החברה הפיצה מוצרים המהווים "סיכון מהותי." אמזון טענה כי היא אינה מפיצה מוצרים "בהתאם לחוק בטיחות מוצרי הצריכה" ולכן אינה אחראית לפריטי צד שלישי, אם כי הודתה שקיימים פריטים מסוכנים בפלטפורמה שלה.
בעקבות החלטת הוועדה, אמזון נדרשת כעת לעבוד עם ה-CPSC ולהגיש תוכניות להודיע לצרכנים על המוצרים הכפופים להחלטה וכיצד להסירם מהפלטפורמה באמצעות החזרה או השמדה. דובר אמזון הביע אכזבה מהחלטת ה-CPSC ואמר כי החברה מתכוונת לערער על ההחלטה ומצפה להציג את טענותיה בבית המשפט. לדבריו, החברה נקטה צעדים מהירים להודיע ללקוחות על הסיכונים ולבצע החזרים כאשר התקבלו הודעות על בעיות בטיחות.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה