כסף וצרכנות

ריקול ענק: זה המכשיר שעלול לגרום לכם לכוויה חמורה

השעון החכם של חברת פיטביט, שנמכר בישראל על ידי באג, עלול להתחמם ולגרום לכוויות. מה לעשות אם יש לכם שעון כזה?
יאיר מור | 
שעון חכם Ionic של פיטביט (צילום יח"צ)
ענקית המחשוב הלביש פיטביט, חלוצת צמידי הכושר שנרכשה על ידי גוגל לפני כשנתיים תמורת כ-2.1 מיליארד דולר, הודיעה היום (רביעי) על ריקול לאחד המוצרים הפופולאריים שלה בשנים האחרונות – השעון החכם Ionic.
לדברי החברה, הסוללה של השעון, שיוצר ושווק בין השנים 2017 ל-2020, ויתרות מלאי שלו עדיין נמכרות ברחבי העולם וגם בישראל, עלולה להתחמם ולגרום למשתמש לכוויה. עם זאת, היא אמרה שזה קורה "במקרים מוגבלים מאוד", והוסיפה כי "בריאותם ובטיחותם של משתמשי פיטביט הן העדיפות העליונה שלנו. אנו נוקטים בפעולה זו מתוך זהירות מופלגת עבור משתמשינו".

לפי נציבות בטיחות המוצרים הצרכניים (CPSC) בארה"ב, היא קיבלה 174 דיווחים על מקרים של התחממות יתר של סוללות השעונים הללו בארה"ב ועוד 59 ממדינות אחרות. 78 מהדיווחים בארה"ב ו-40 מיתר העולם הזכירו פציעות של ממש, והנציבות ציינה כי קיבלה מידע על שני מקרים של כוויות מדרגה שנייה וארבעה מקרים של כוויות מדרגה שלישית.
כאמור, המכשירים נמכרו בחצי העשור האחרון בכל רחבי העולם, ולפי הערכות מכרו מיליון יחידות בארה"ב וקרוב ל-700,000 יחידות ביתר העולם. יבואנית פיטביט בישראל, באג, מסרה לאתר ice כי במחסנים שלה עדיין קיימים מלאים של השעונים שטרם נמכרו, והוסיפה כי בדומה לפיטביט העולמית, היא תאפשר למי שרכש "איוניק" להחזיר אותו לחנות ולקבל עליו החזר כספי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה