שיווק ופרסום

מידע בריאותי יקר ערך: האם עסקת הענק של גוגל תרסן את כוחה בשוק הפרסום?

ענקית הטכנולוגיה תרכוש את פיטביט, אך ייאסר עליה להשתמש במידע הבריאותי של המשתמשים לצורכי פרסום. באיחוד האירופי חוששים שגוגל תנצל כוחה לרעה, סוגיה עליה היא וחברות טכנולוגיה נוספות נתבעות בימים אלו 
שרון טל | 
גוגל ופיטביט (צילום Pixabay, מערכת ice, רשתות)
גוגל תרכוש את חברת הטכנולוגיה הלבישה פיטביט, כך אישר היום (חמישי) האיחוד האירופי. על פי פרטי העסקה, הוועדה המאשרת קבעה מספר כללים שעל גוגל לעמוד בהם בעשור הקרוב כדי לסגור את העסקה. 
על פי ההסכם, ייאסר על גוגל להשתמש במידע הבריאותי של המשתמשים של פיטביט. האיחוד האירופי דורש הפרדה בין מאגרי המידע של פיטביט לאלו של גוגל על מנת לוודא זאת: "אנחנו יכולים לאשר את הרכישה המוצעת של פיטביט ע"י גוגל, בכפוף להתחייבויות ששוק המוצרים הלבישים יישאר פתוח ותחרותי", אמרה סגנית נשיאת הוועדה באיחוד האירופי מרגרט וסטגר. 
"ההתחייבויות יקבעו כיצד גוגל תוכל להשתמש בנתונים שנאספו למטרות מודעות, כיצד ניתן יהיה לשמור על יכולת פעולה הדדית בין מכשירים לבישים מתחרים לבין אנדרואיד וכיצד המשתמשים יוכלו להמשיך ולשתף נתוני בריאות וכושר, אם יבחרו בכך," הוסיפה.
האם גוגל תעמוד בתנאים? באיחוד האירופי חוששים 
כמה מחוקקים ומתחרים לגוגל הביעו חשש כי רכישת פיטביט עלולה לפגוע בפרטיות המשתמשים של חברת הטכנולוגיה הלבישה ולהגביר את הדומיננטיות של גוגל. גוגל מצדה, התעקשה שהעסקה נוגעת לחומרה של פיטביט ולא לקבל גישה לנתוני הבריאות הנחשקים שלה. 
"אנו מאמינים שעסקה זו תדרבן חדשנות במכשירים לבישים ותאפשר לנו לבנות מוצרים שיעזרו לאנשים לנהל חיים בריאים יותר", אמר דובר גוגל בהצהרה. "אנו מבינים כי הרגולטורים רצו לבחון מקרוב את העסקה הזו, ועבדנו איתם כדי לפתור את דאגותיהם, כולל מכלול ההתחייבויות המשפטיות המחייבות שהנציבות האירופית קיבלה היום". 
"אנו מחויבים להגן על פרטיותם של משתמשי Fitbit ונמשיך להשקיע ולתמוך ביצרנים ומפתחים. אנו ממשיכים לעבוד עם רגולטורים ברחבי העולם כדי לענות על שאלותיהם לגבי הרכישה". 
Fitbit היא אחת מיצרניות המכשירים הלבישים המובילות בעולם וממוקמת בסן פרנסיסקו. החברה מכרה עד היום יותר מ -100 מיליון מכשירים ומתגאה ב -28 מיליון משתמשים. רכישת פיטביט תעזור לגוגל בתחרות מול אפל, סמסונג, Huawei ו- Garmin בשוק המוצרים הלבישים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה