השוק

אמזון יוצאת נגד התביעה של ממשל ביידן: "מדובר בהפרה של החוקה"

בשל פעילותה הענפה והמצליחה ענקית הקמעונאות אמזון, מעסיקה למעלה ממיליון וחצי עובדים ברחבי העולם. עם הזמן הצטברו עדויות רבות על מתן יחס משפיל לעובדים ומאז תביעות רבות הוגשו נגד החברה. כעת, אמזון מנסה לדחות את אחת התביעות נגדה בטענה שבוצעה כאן הפרה בוטה של החוקה האמריקאית. | כל הפרטים
עידו מור | 
אמזון (צילום freepik ,flickr/ Public.Resource.Org)
ב-30 שנות פעילותה נדמה שענקית הקמעונאות האמריקאית אמזון, כבשה כל יעד הציבה לעצמה ובזכות הפעילות הענפה שלה, היא הפכה לאחת החברות הגדולות ביותר בכל העולם, אשר מעסיקה למעלה ממיליון וחצי עובדים בכל רחבי העולם. 
עם הזמן, החלו להצטבר שורה של עדויות של עובדים בחברה שמדווחים על יחס משפיל ותנאי עבודה בלתי הולמים. כמו כן, עובדי אמזון פנו כבר ב-2020, למחלקת העבודה בממשל האמריקאי על מנת שסייעו להם להתאגד נגד הנהלת החברה תחת איגוד עובדים ושנתיים לאחר מכן אלו הצליחו במאבקם והקימו התאגדות עובדים ראשונה בחברה.

עובדי אמזון, צילום: shutterstock
כאמור, אחד הדיווחים הבולטים על התנהלות חריגה של החברה עם עובדיה היו במסגרת התביעה שהוגשה נגדה לאחר שנטען שנקטה בצעדים בלתי הולמים נגד עובדים שביקשו להתאגד. בתביעה הנוכחית, שהוגשה על ידי נטען על ידי העובדים שלאחר שניסו להתאגד נגד הנהלת החברה על מנת לשפר את תנאי העבודה שלהם, העובדים העידו שחוו התנכלויות, מעקב אחריהם מצד ההנהלה. 
אמזון מצידה, דוחה את האשמות שהופנו נגדה במסגרת התביעה שהוגשה על ידי הועד הלאומי ליחסי עבודה בטענה כי מדובר בהפרה בוטה של החלק השני בחוקה האמריקאית, אשר נוגע ברשויות וכוחו של הממשל הפדרלי.
על פי דברים שמסר עורך הדין שמייצג את החברה נטען שהמעורבות של היועץ המשפטי לחוק והפעולות שננקטו על ידי הועד הלאומי ליחסי עבודה, חרגו מגבולות תפקידיהם ובכך אלו הפרו סעיפים בחוקה. נכון לכתיבת שורות אלו, הוועד טרם התייחס לטענות של אמזון או הסיר את התביעה שהגיש נגד החברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה