כסף וצרכנות

שיין ו-Temu ממשיכות להסתבך: המוצרים סיכנו את בטיחות הפעוטות?

הנציבות לבטיחות מוצרים לצרכן בארה"ב פתחה בחקירה נגד אתרי הקניות הסיניים, בעקבות חשש שהן מוכרות מוצרים מסוכנים לתינוקות. החקירה נוגעת לעמידה בתקנות הבטיחות האמריקניות והפופולריות הגוברת של האתרים. מנגד, החברות טוענות שהן מקפידות על תקני הבטיחות הנדרשים
מערכת ice | 
Temu ,Shein (צילום shutterstock)
הנציבות לבטיחות מוצרים לצרכן בארצות הברית פתחה בחקירה נגד אתרי הקניות הסיניים שיין ו-Temu, בעקבות חשש שהשניים מוכרים מוצרים מסוכנים לתינוקות ופעוטות. במכתב שפורסם הלילה (בין רביעי לחמישי), הנציבות הודיעה על כוונתה לבדוק אם אתרים אלו עומדים בתקנות הבטיחות האמריקניות, במיוחד לאור עליית מספר הדיווחים על מוצרים מסוכנים שנמכרים בהם.
 
החקירה מתמקדת בבעיות הפוטנציאליות בנוגע לציות לחוקי הבטיחות, ומתרחשת על רקע העלייה הפופולריות של אתרי הקניות הסיניים בארה"ב. הפופולריות הרבה הביאה לצמיחה מואצת בשרשרת האספקה של שיין ו-Temu, שכוללת אלפי מפעלים וספקים סיניים. המשלוחים הישירים והמחירים הנמוכים שמציעות החברות מגבירים את אתגרי האכיפה על הבטיחות.
 
בנציבות ציינו כי יש לבחון את בקרות הבטיחות והציות של החברות לכללי הבטיחות האמריקניים, את הקשרים עם מוכרי צד שלישי ואת האופן שבו הצרכנים נתונים למידע על המוצרים. שיין הגיבה כי בטיחות הלקוחות היא בעדיפות עליונה עבורם והם משקיעים מיליוני דולרים בחיזוק תוכניות הציות. Temu הדגישה כי היא מחייבת את כל המוכרים בפלטפורמה לעמוד בחוקי הבטיחות הרלוונטיים.
בה בעת, שני האתרים מתמודדים עם ביקורת גוברת לגבי תנאי העבודה, השפעות סביבתיות ושקיפות ציבורית. בשנה שעברה, ועדת קונגרס אמריקאית העלתה חששות לגבי קשרים עם פרקטיקות של ניצול עובדים, בעיות בטיחות במוצרים, וגניבת קניין רוחני.

בנוגע לתביעת SHEIN נמסר ל-ice: "החוצפה לא תיאמן. ל-SHEIN, שנקברה תחת הר תביעות הקניין הרוחני שלה, יש את האומץ להמציא האשמות נגד אחרים על עצם ההתנהגות הבלתי הולמת שבגינה הם נתבעים שוב ושוב"
בנוגע לתקרית הסחורה: "לאחרונה, קבוצה של סוחרים התאספה במשרדה של שלוחה לוגיסטית של Temu בגואנגג'ואו. קבוצה זו כללה כתריסר מוכרים, רובם מוכרי בגדים הפועלים גם בשיין. הם לא היו מרוצים מהאופן שבו Temu טיפלה בבעיות לאחר המכירה הקשורות לאיכות והתאימות של המוצרים שלהם, וחלקו על סכום ששווה כמה מיליוני יואן. סוחרים אלה סירבו לפתור את המחלוקות בבוררות ובערוצים המשפטיים הרגילים המפורטים בהסכמי המוכר. המצב יציב והחברה פועלת באופן אקטיבי עם הסוחרים למציאת פתרון".
לסיום הובהר: "מדיניות הפלטפורמה של Temu נועדה לטפח שוק הוגן ומשגשג לכל הצדדים. אנו נותנים עדיפות לשקיפות ומעבירים בצורה ברורה את הכללים והעונשים שלנו. כללים אלה מבטיחים רמות גבוהות של תאימות למוצרים, שירות לקוחות ועמידה ברגולציה. רוב הסוחרים שלנו חווים הצלחה תחת הנחיות אלו, נהנים מהגדלת המכירות ומשוב חיובי מלקוחות. בעוד שעונשים נחוצים כדי לשמור על שוק איכותי, אנו מחויבים לאכיפה הוגנת ולפתרון סכסוכים. אנו מכירים בכך שחלק מהסוחרים עשויים להיתקל באתגרים, ואנו פועלים ללא הרף כדי לעזור להם לשפר את איכות המוצר שלהם. מטרת העל שלנו היא ליצור שוק הוגן ואמין שתומך בהצלחתם של סוחרים העומדים בדרישות תוך הגנה על הצרכנים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה